Profil:
Wittchen SAGrupa Wittchen szacuje, że miała w III kw. 115,3 mln zł przychodów, mniej o 10 proc. rdr
Grupa Wittchen szacuje, że w trzecim kwartale 2024 roku miała 115,3 mln zł przychodów, czyli o 10 proc. mniej rdr - poinformowała spółka w komunikacie.
W trzecim kwartale 2024 roku sprzedaż grupy Wittchen w segmencie detalicznym spadła o 5 proc. rdr do 104,3 mln zł, podczas gdy w segmencie B2B sprzedaż wyniosła 10,9 mln zł wobec 18 mln zł rok wcześniej, co oznacza spadek o 39 proc.
Narastająco w okresie od stycznia do września 2024 roku przychody ze sprzedaży ogółem spadły o 4 proc. do 320,9 mln zł. W segmencie detalicznym przychody ze sprzedaży wyniosły 284,4 mln zł i były niższe o 2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Z kolei segment B2B po 9 miesiącach 2024 roku zanotował 17 proc. spadek rdr do 36,4 mln zł.
"Obserwujemy utrzymującą się dużą ostrożność w wydatkach polskich konsumentów, czego potwierdzeniem są publikowane przez GUS bardzo słabe dane dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii tekstylia, odzież, obuwie. Wskazują one na kilkunastoprocentowe spadki rok do roku" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Wittchen, Jędrzej Wittchen.
"Zastój widoczny jest także w krajach Europy Zachodniej, w szczególności w Niemczech, czyli na najważniejszym rynku zagranicznym dla naszej grupy. Jednocześnie nasila się konkurencja cenowa w kanale online, głównie za sprawą agresywnej ekspansji prowadzonej przez chińskie platformy e-commerce. Bardziej sprzyjające warunki dostrzegamy obecnie w Austrii, gdzie uruchomiliśmy niedawno dwa sklepy stacjonarne, oraz w Rumunii, gdzie niebawem chcemy powiększyć sieć naszych salonów" - dodał.
Ponadto w komunikacie wskazano, że grupa Wittchen planuje wkrótce uruchomienie trzeciego salonu stacjonarnego w stolicy Rumunii, tak by nowy sklep był w pełni gotowy na sezonowo intensywny okres sprzedażowy przypadający na listopad i grudzień.
Dodano, że wpływ na poziom sprzedaży grupy Wittchen w trzecim kwartale miały także inne zjawiska zewnętrzne. Wskazano, że wysokie temperatury we wrześniu na ogół wstrzymują decyzje zakupowe klientów potencjalnie zainteresowanych jesienno-zimową kolekcją, czego grupa doświadczała także w tym roku.
Jak podano, dodatkowo na efekty wrześniowego kiermaszu Wittchen (okres cyklicznych promocji na wybrane produkty marki) negatywny wpływ miała powódź w południowo-zachodniej Polsce. Korelacja decyzji zakupowych klientów z tymi wydarzeniami była wyraźnie widoczna w stale monitorowanych wynikach sprzedaży. (PAP Biznes)
mcb/ asa/