Grupa Żabka miała w III kw. 1,279 mld zł skorygowanej EBITDA wobec 1,245 mld zł konsensusu (opis2)

Zabka Group zanotowała w trzecim kwartale 2025 roku 1,279 mld zł skorygowanej EBITDA wobec 1,119 mld zł rok wcześniej - podała spółka w komunikacie. Analitycy spodziewali się 1,245 mld zł skorygowanego wyniku EBITDA. Wyniki za trzy kwartały utwierdzają spółkę w przekonaniu o możliwości umiarkowanej poprawy rocznej marży EBITDA w górnym zakresie przedziału 12–13 proc.


Raportowana EBITDA wzrosła o 12,2 proc. rdr do 1,226 mld zł.

EBIT wyniósł 743 mln zł wobec 664 mln zł rok wcześniej. Konsensus wynosił 733 mln zł.

Zysk netto w III kw. wyniósł 463 mln zł wobec 319 mln zł zysku rok wcześniej. Analitycy oczekiwali 399,1 mln zł zysku netto.

Skorygowany zysk netto wyniósł 505 mln zł wobec 341 mln zł zysku przed rokiem.

Przychody Grupy Żabka wyniosły w III kwartale 7,44 mld zł wobec 6,578 mld zł przed rokiem (wzrost o 13,3 proc. rdr). Konsensus przewidywał 7,396 mld zł przychodów.

Sprzedaż do klienta końcowego w III kw. wzrosła o 13,6 proc. rdr, do 8,517 mld zł.

Sprzedaż LFL wzrosła o 4,5 proc. wobec 6 proc. wzrostu w III kw. rok wcześniej.

Narastająco, po trzech kwartałach 2025 roku Grupa Żabka ma 20,23 mld zł przychodów i 2,932 mld zł skorygowanej EBITDA. Zysk netto wyniósł 530 mln zł.

Wolne przepływy pieniężne (FCF) osiągnęły w okresie I-III kw. 1.804 mln zł wobec 1.907 mln zł przed rokiem.

Nakłady inwestycyjne po trzech kwartałach wyniosły 1.085 mln zł. Wskaźnik długu do skorygowanego wyniku EBITDA spadł na koniec września do 1,0x z poziomu 1,4x w III kw. 2024 r.

"Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, które zostały osiągnięte dzięki utrzymującym się dobrym rezultatom osiąganym w ramach podstawowej działalności. Nasza efektywność operacyjna oraz rygorystyczne zarządzanie kosztami pozwoliły nam poprawić skorygowaną marżę EBITDA, pomimo niekorzystnych warunków pogodowych" - powiedziała, cytowana w komunikacie, dyrektor finansowa spółki Marta Wrochna-Łastowska.

"Utwierdza nas to w przekonaniu o możliwości osiągnięcia umiarkowanej poprawy skorygowanej rocznej marży EBITDA w górnym zakresie przedziału 12–13 proc. Znacząco wzmocniliśmy również naszą strukturę kapitałową i obniżyliśmy koszty finansowania. Po udanej emisji obligacji w maju br., we wrześniu poprawiliśmy warunki finansowania poprzez wydłużenie terminów zapadalności i obniżenie marż kredytowych. W połączeniu z korzyściami podatkowymi pozwoliło nam to osiągnąć marżę zysku netto po pierwszych 9 miesiącach br. na poziomie 2,8 proc. Ten kierunek rozwoju dobrze pozycjonuje nas do realizacji naszych oczekiwań, z marżą skorygowanego zysku netto zbliżającą się do naszego celu 3 proc. już w 2025 roku" - dodała.

Z kolei prezes spółki Tomasz Suchański wskazał, że spółka utrzymuje wzrost we wszystkich kluczowych obszarach działalność, dzięki synergii między rozwojem sieci, cyfryzacją i innowacjami produktowymi.

"Dynamicznie przyspieszamy ekspansję – jesteśmy na dobrej drodze do przekroczenia zaktualizowanego celu ponad 1.300 nowych otwarć w tym roku oraz do osiągnięcia celu około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii do końca 2028 roku" - powiedział prezes.

Na koniec września 2025 r. sieć sklepów Grupy Żabka liczyła łącznie 12.099 lokalizacji, w porównaniu do 10.906 na koniec III kw. 2024 r. W ciągu 9 miesięcy grupa otworzyła 1.127 nowych sklepów, zamknęła 97 sklepów.

W ocenie dyrektora ds. strategii i rozwoju Tomasza Blicharskiego, efektywny model biznesowy pozwala spółce konsekwentnie umacniać pozycję i zwiększać udział w rynku, który według firmy Nielsen wyniósł 10,7 proc. na koniec września 2025 roku.

"Utrzymujemy wysokie tempo ekspansji, korzystając z dużej dostępności atrakcyjnych lokalizacji, wykorzystując potencjał konwersji handlu tradycyjnego na nowoczesny format convenience. Nasz model biznesowy jest atrakcyjny na rynku, co skutecznie przekłada się na zainteresowanie kandydatów na franczyzobiorców" - powiedział Blicharski.

"W Rumunii sieć Froo dynamicznie zwiększa skalę działalności, stając się jednym z najszybciej rozwijających się formatów convenience na rynku. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wspierają m.in. jeszcze lepsze dostosowywanie formatu naszych sklepów do preferencji klientów oraz inicjatywa SprzedawcaPRO, w ramach której m.in. sprzedawcy promują wybrane produkty przy kasach. Dodatkowo przyspieszamy rozwój DCO poprzez własne usługi kurierskie, uruchomienie usługi z obszaru fintech, oraz rozszerzając dostępność naszych usług e-grocery o nowe miasto - Wrocław" - dodał. (PAP Biznes)

mcb/ pel/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5717 -0,36%
1 EUR 4,2366 -0,12%
1 GBP 4,8518 -0,29%
100 JPY 2,3787 -0,34%
1 USD 3,6395 -0,23%