Profil:
ING Bank Śląski SAING BSK planuje ROE ok. 19 proc., chce przeznaczać na dywidendę do 75 proc. zysku netto (opis)
ING Bank Śląski planuje, że wskaźnik ROE, po korekcie o MCFH, wyniesie ok. 19 proc., wskaźnik C/I będzie na poziomie ok. 37 proc., a na dywidendę trafiać ma do 75 proc. zysku netto - poinformował bank w strategii, przedstawiając długoterminowe ambicje finansowe.
Plan wskaźnika C/I nie uwzględnienia podatku bankowego.
"Jednocześnie bank zwraca uwagę, że w ostatniej dekadzie utrzymywał średni koszt ryzyka na poziomie poniżej 0,6 proc., co odpowiada wartości uznawanej za ustabilizowany koszt ryzyka (seasoned cost of risk)" - napisano w strategii.
W aktualizacji polityki dywidendowej bank zakłada stabilne realizowanie wypłat dywidend w dającej się przewidzieć perspektywie w wysokości do 75 proc. rocznego zysku netto banku, z zachowaniem zasady ostrożnego zarządzania, przy uwzględnieniu planów rozwojowych i potrzeb kapitałowych z tym związanych oraz wszelkich wymogów regulacyjnych.
Strategia "ING. W rytmie życia” zakłada umocnienie pozycji rynkowej banku w kluczowych obszarach, w przypadku ambicji biznesowych ING przyjął perspektywę 2035 roku.
"Ambicją banku jest tworzenie najwyższej jakości usług i produktów, które zapewnią maksymalny poziom satysfakcji klientów - dzięki nowoczesnym rozwiązaniom cyfrowym i wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Bank chce wspierać klientów w ich rozwoju, inwestycjach, w podejmowaniu codziennych decyzji finansowych oraz być strategicznym partnerem w projektach kształtujących polską gospodarkę" - napisano w strategii.
Bank w kredytach hipotecznych zamierza osiągnąć około 2,5 krotny wzrost wolumenu z poziomu 61 mld zł w 2024 roku. Zakłada również wzrost udziału rynkowego w kredytach konsumenckich do ponad 8 proc. z niecałych 5 proc. w 2024 roku. ING chce osiągnąć ponad 2 krotny wzrost wartości kredytów korporacyjnych z poziomu 96 mld zł w 2024 roku. W leasingu dla przedsiębiorstw zakłada wzrost udziału w rynku do 5 proc. z 1 proc. w 2024 roku.
Bank chce osiągnąć ponad 2 krotny wzrost depozytów detalicznych z poziomu 126 mld zł w 2024 roku oraz około 2 krotny wzrost depozytów korporacyjnych w porównaniu z 92 mld zł w 2024 roku.
ING Bank Śląski w segmencie detalicznym w produktach inwestycyjno-emerytalnych zakłada wzrost do ponad 12 proc. udziału rynkowego z 6 proc. w 2024 roku oraz zwiększenie liczby klientów posiadających inwestycje do 1 mln z poziomu 334 tys. w 2024 roku.
Bank planuje osiągnąć ponad 7,5 mln klientów w porównaniu z 5,1 mln w 2024 roku, w tym liczba klientów indywidualnych ma wzrosnąć do ponad 6,6 mln z 4,6 mln w 2024 roku, liczba klientów Private Banking ma osiągnąć poziom ponad 50 tys. w porównaniu z 15 tys. w 2024 roku, a liczba klientów segmentu korporacyjnego ma wzrosnąć do ponad 800 tys. z 573 tys. w 2024 roku.
Bank planuje wprowadzenie innowacyjnych usług dodatkowych, w tym modelu subskrypcyjnego.
ING chce umocnić pozycję lidera w NPS (Net Promoter Score) dla klientów detalicznych i klientów korporacyjnych, zakłada 95 proc. poziom automatyzacji procesów (80 proc. obecnie), wraz z 99 proc. poziomem jakości i terminowości w obsłudze kluczowych procesów operacyjnych.(PAP Biznes)
seb/