Legimi zwiększyło przychody w II kw. o 36 proc., strata netto sięgnęła 1,4 mln zł

Legimi, działający w modelu subskrypcyjnym na polskim rynku e-książki, w II kw. 2023 r. zwiększył przychody o 36 proc. rdr, do 20,2 mln zł. Grupa Legimi odnotowała 1,4 mln zł straty netto, co było spowodowane przede wszystkim wzrostem kosztów licencji - poinformowała spółka w komunikacie.


Legimi skupia się na organicznym wzroście bazy użytkowników i powiązanym z nim wzroście przychodów, który ocenia jako główne metryki rozwoju biznesu. Zarząd ocenia, że wprowadzona pod koniec zeszłego roku podwyżka cen abonamentów dla nowych użytkowników nie wpłynęła negatywnie na dynamikę ich wzrostu.

"Wraz z przychodami rośnie również liczba użytkowników. Pamiętajmy jednak, że specyfika modelu abonamentowego takiego jak Legimi charakteryzuje się tym, że dynamiczny wzrost ich liczby bezpośrednio przyczynia się do wzrostu kosztów licencji, które w takich modelach biznesowych, w początkowych okresach użytkowania nowych kohort użytkowników, są standardowo najwyższe" - powiedział prezes Legimi Mikołaj Małaczyński.

Na wyniki Legimi w drugim kwartale wpłynęła znacząco wysoka inflacja. Głównie chodzi o wzrost kosztów operacyjnych oraz jednostkowy koszt zakupu treści, który uwarunkowany jest w dużym stopniu od wersji papierowych książek. Inflacja wpłynęła na wzrost cen surowców, energii jak i dystrybucji książek, co miało bezpośredni wpływ na ich cenę.

"Niestety, w ostatnim kwartale mocno odczuliśmy wzrost kosztów operacyjnych oraz jednostkowych kosztów zakupu treści, które były spowodowane utrzymującą się wysoką inflacją. Są to dwa główne czynniki, które wpłynęły na ujemny wynik netto na koniec II kwartału. Jednak pozytywną informacją jest fakt, że po wdrożeniu nowej polityki cenowej, dynamika wzrostu przychodów zaczyna stopniowo przewyższać inflację, co w niedługim czasie powinno pozytywnie wpłynąć na przyszłe wyniki finansowe spółki" - uważa prezes Małaczyński.

W minionym kwartale Legimi rozszerzyło ofertę tytułów na rynku niemieckim o znaczącego dostawcę treści. Ma to umożliwić polepszenie wskaźników retencji użytkowników oraz większą skuteczność działań marketingowych.

Dzięki nowemu dostawcy Legimi oferuje w abonamentowych pakietach ponad 400 tys. tytułów na obu rynkach, co jest ponad dwukrotnym wzrostem w porównaniu z poprzednim kwartałem. W sprzedaży detalicznej poza abonamentami jest obecnie dostępnych łącznie ponad 1,2 mln tytułów.

"W minionym kwartale weszliśmy w kluczową fazę realizacji projektu dotyczącego rozwoju systemu rekomendacyjnego z wykorzystaniem technologii AI. Przebiega on zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, a jego zakończenie planujemy na przełomie 2023 i 2024 r." - powiedział Mikołaj Małaczyński. (PAP Biznes)

pr/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5070 1,17%
1 EUR 4,2305 0,42%
1 GBP 5,0826 0,84%
100 JPY 2,6677 1,73%
1 USD 4,1352 1,91%