Profil:
Pepco Group NVPepco Group wycofuje się z obszaru FMCG; skoncentruje się na marce Pepco
Pepco Group wycofuje się z obszaru FMCG i skoncentruje się na marce Pepco jako jedynym, przyszłym formacie sklepów. Grupa poszuka możliwości wyodrębnienia Poundland i rozważy opcję dezinwestycji w Dealz w średnim terminie - poinformowało Pepco w komunikacie wydanym na 2025 Capital Markets Day.
Jak podano w komunikacie, zarząd aktywnie rozpoznaje wszystkie strategiczne opcje wydzielenia Poundland z grupy w trakcie roku obrotowego 2025, w tym jego potencjalną sprzedaż, przy jednoczesnym zarządzaniu Dealz Polska w celu optymalizacji wartości w perspektywie średnioterminowej.
"Podejmujemy jasne, strategiczne działania, by skupić się na marce Pepco jako naszym jedynym, przyszłościowym formacie i, w efekcie odejść od oferowania towarów FMCG, a także w celu zbudowania prostszego biznesu, skoncentrowanego na wyższych marżach uzyskiwanych ze sprzedaży odzieży i towarów ogólnego przeznaczenia. Pepco będzie nadal motorem napędowym potencjału przychodów grupy. Silna oferta i przywództwo cenowe dają marce atrakcyjną możliwość zagospodarowania +białych plam+, a wszystko po to by napędzać dalszy rentowny wzrost w najważniejszym dla nas regionie, to jest w Europie Środkowej i Wschodniej, a także na wybranych rynkach w Europie Zachodniej" - powiedział, cytowany w komunikacie, dyrektor generalny Stephan Borchert.
Dodał, że Pepco aktywnie rozpoznaje opcje wydzielenia Poundland z grupy, w tym rozważana jest sprzedaż tej sieci, a także możliwość wydzielenia sieci Dealz Poland w średnim okresie. (PAP Biznes)
doa/