PowerUp Hydro Tech i Electromobility Poland z szansą na wsparcie z KPO (aktl.)
PowerUp Hydro Tech i Electromobility Poland znalazły się na liście rankingowej w programie Instrument wsparcia dla gospodarki niskoemisyjnej - podał NFOŚiGW w komunikacie. Kolejnym etapem będzie rozpoczęcie procesu negocjacji warunków zaangażowania kapitałowego.
#dochodzi stanowisko firmy Adaptive Motors Poland#
"Komitet Inwestycyjny zatwierdził listę rankingową w programie Instrument wsparcia dla gospodarki niskoemisyjnej. To otwiera drogę do rozpoczęcia procesu negocjacji warunków zaangażowania kapitałowego przez powołany do tego zespół ds. negocjacji we współpracy z doradcą prawno-transakcyjnym. Ostateczna decyzja inwestycyjna zostanie podjęta po zakończonych negocjacjach" - napisano w komunikacie NFOŚiGW.
Ostatnim krokiem jest decyzja organów statutowych NFOŚiGW w przedmiocie gospodarowania środkami.
Celem programu Instrument wsparcia dla gospodarki niskoemisyjnej jest wspieranie projektów przemysłowych dla dwóch sektorów: czystej mobilności oraz energetycznego. Źródłem finansowania programu jest Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększenia Odporności – KPO.
Budżet programu wynosi blisko 4,8 mld zł. Dofinansowanie jest udzielane w formie wejścia kapitałowego.
Projekt PowerUp HydroTech to budowa zakładu produkcji generatorów wodorowych i ogniw paliwowych, a Electromobility Poland - Polski Hub Elektromobilności.
O wsparcie z tego programu ubiegała się też firma Adaptive Motors Poland, która ma projekt budowy fabryki samochodów elektrycznych e-VAN. Spółka wnioskowała o 600 mln zł z puli 4,8 mld zł.
"Jesteśmy rozczarowani decyzją Komitetu Inwestycyjnego, który nie zakwalifikował naszego lekkiego pojazdu dostawczego do dalszego etapu konkursu na środki z KPO. Nie rozumiemy tej decyzji i będziemy chcieli poznać argumentację, która stoi za tą decyzją. Kryteria podziału unijnych środków powinny być przejrzyste i jawne" - powiedział, cytowany w oświadczeniu przesłanym PAP Biznes, Albert Gryszczuk, prezes Adaptive Motors Poland.
Jak wskazał, firma ma gotową platformę EAGLE, która pozwoliła zbudować sześć prototypów pojazdów e-VAN, a auta przejechały łącznie 70 tys. km testów i mają dopuszczenie do poruszania się po drogach publicznych. Prezes Adaptive Motors Poland zauważył, że fabryka samochodów elektrycznych mogłaby służyć na potrzeby komercyjne, cywilne, jak i wojskowe. Zadeklarował, że firma jest gotowa do konstruktywnego dialogu i współpracy. (PAP Biznes)
pel/ gor/