Render Cube planuje w I połowie '24 rozpocząć prace preprodukyjne nad nowym projektem

Render Cube planuje w I połowie 2024 roku rozpocząć prace preprodukcyjne nad nową grą. Spółka chce, by projekt był nowym IP, ale nie wyklucza, że tytuł będzie kontynuacją Medieval Dynasty, a nowy projekt powstanie na silniku Unreal Engine 5 - poinformował PAP Biznes prezes Damian Szymański.


"Na razie mamy plany rozpoczęcia preprodukcji nowej gry, ale ona może się zakończyć tym, że przetestujemy np. 10 projektów i będziemy się zastanawiali, który jest najlepszy. Nie wykluczamy, że w jakimś stopniu może to być np. Medieval Dynasty II, ale to pokaże nam preprodukcja" - powiedział PAP Biznes Damian Szymański.

"Najlepszą drogą dla spółki byłaby jednak próba wejścia na rynek z drugim IP, bo potencjalny sukces może nas wynieść na zupełnie inny poziom. Dużo jednak zależy od rynku – trendów i oczekiwań graczy" - dodał.

W trakcie piątkowej konferencji prezes półki wskazał, że proces produkcyjny nowego tytułu potrwa trzy lata, więc można się spodziewać, iż ujrzy światło dzienne w 2027 roku.

"Jedną z opcji, którą zakładamy przy projekcie nowego IP, jest wydanie nowej gry na wszystkie najważniejsze platformy w jednym czasie, ale wszystko zależy od tego, jak szybko będziemy chcieli wypuścić projekt, bo łatwiej produkuje się grę na jedną platformę, później ją portuje" - powiedział.

Szymański wskazał, że nowy projekt powstanie przy pomocy silnika Unreal Engine 5 (UE5).

"Przejście technologiczne z UE4 na UE5 nie powinno być skomplikowane, bo oba systemy projektowania gier nie różnią się znacząco od siebie" - ocenił.

Ponadto Render Cube zauważa rosnące zainteresowanie tytułami z kategorii klasycznych gier RPG.

"Sentyment do gier RPG znacząco rośnie i mowa o klasycznych reprezentantach tego gatunku, najlepiej może to zobrazować zeszłoroczna premiera Baldur’s Gate III, która mocno podniosła zainteresowanie klasycznymi RPG-ami. W naszej ocenie podniesie to poziom konkurencji w tym segmencie rynku i wymusi na spółkach bardziej jakościowe podejście do tytułów z tej kategorii" - powiedział.

Prezes poinformował również, że generatywna sztuczna inteligencja bez przepisów dotyczących prawa autorskiego dla spółki, jest dobrym rozwiązaniem jedynie do prac koncepcyjnych.

"Nie jestem do końca zwolennikiem korzystania z generatywnej AI, dopóki nie zostaną wypracowane regulacje dotyczące praw autorskich w modelach generatywnej sztucznej inteligencji. Steam poluzował swoje obostrzenia dotyczące gier wspieranych AI, ale z drugiej strony doszczelnił przepisy w taki sposób, że on nie ponosi odpowiedzialności za świadome i nieświadome nadużycia w tej kwestii" - powiedział.

Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)

mcb/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6443 -0,34%
1 EUR 4,3236 -0,36%
1 GBP 5,1786 -0,82%
100 JPY 2,6761 -0,61%
1 USD 4,1144 -1,35%