SFINKS POLSKA SA (28/2025) Aktualizacja informacji o kwartalnej sprzedaży gastronomicznej

Raport bieżący 28/2025


Zarząd Sfinks Polska S.A. z siedzibą w Zalesiu Górnym ("Spółka", "Emitent", "Sfinks"), w nawiązaniu do rb. 2/2024 z dnia 24.01.2024 r., dotyczącego przekazywania Informacji o cyklicznej sprzedaży gastronomicznej, informuje, że za trzeci kwartał 2025 r. wartość netto sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia, wyniosła ogółem 56,47 mln PLN i była realizowana przez 77 lokali wg stanu na koniec kwartału. Oznacza to 3% wzrostu sprzedaży gastronomicznej netto w stosunku do trzeciego kwartału 2024 r., kiedy to wynosiła ona 54,80 mln PLN i była realizowana przez 76 lokali wg stanu na koniec kwartału. W rachunku narastającym od stycznia do września sprzedaż gastronomiczna w 2025 r. wyniosła 159,07 mln PLN i wzrosła o 3,1% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Wartość sprzedaży gastronomicznej netto zrealizowanej przez lokale porównywalne, czyli działające zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak i na koniec miesięcy z analogicznego okresu roku ubiegłego (L4L), działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za trzeci kwartał 2025 r. wyniosła 53,91 mln PLN w stosunku do sprzedaży na poziomie 52,04 mln PLN za trzeci kwartał 2024 r., co oznacza 3,6% wzrostu. Natomiast w rachunku narastającym od stycznia do września 2025 r. sprzedaż gastronomiczna realizowana przez lokale porównywalne (L4L) wyniosła 148,92 mln PLN i wzrosła o 2,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Emitent przypomina, że sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód Grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa.

Emitent zwraca również uwagę, iż poziom sprzedaży gastronomicznej jest jednym ze wskaźników bieżącego postrzegania sytuacji Spółki, jednak nie może być jedyną podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej Spółki. Szczegółowe dane finansowe dotyczące działalności Emitenta i jego Grupy Kapitałowej w poszczególnych okresach sprawozdawczych będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie właściwych raportów.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5675 -0,06%
1 EUR 4,2583 0,03%
1 GBP 4,8940 -0,08%
100 JPY 2,4090 0,42%
1 USD 3,6778 0,32%