Strata netto j.d. Ambry w III kw. 2024/2025 r. wyniosła 5,1 mln zł

Strata netto j.d. Ambry w III kw. 2024/2025 r. wyniosła 5,1 mln zł w porównaniu do 4,8 mln zł zysku netto j.d. rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Przychody ze sprzedaży netto wyniosły w tym okresie 150,6 mln zł, co oznacza spadek o 12,4 proc. rdr.


W zakończonym 31 marca kwartale wolumen sprzedaży grupy Ambra spadł o 5,2 proc., a wartość przychodów o 12,4 proc. Podano, że główne przyczyny spadku to większe niż rok temu zapasy w sklepach po sezonie grudniowym oraz przesunięta na kwiecień sprzedaż na zakupy wielkanocne.

"Efekty związane z sezonowością miały największy wpływ na dynamikę sprzedaży w Polsce, gdzie odnotowano spadek przychodów o 16,1 proc. Szczególnie widoczne to było w segmencie win, win musujących i alkoholi premium. Najszybciej po raz kolejny rosła natomiast sprzedaż win dealkoholizowanych. Sprzedaż tej kategorii rosła w tempie 22,5 proc., a jej udział osiągnął 3,5 proc. przychodów ze sprzedaży grupy" - napisano.

Najlepsze wyniki sprzedażowe - wzrost o 15,3 proc. - zostały osiągnięte na rynku rumuńskim, na którym nie wystąpiło przesunięcie terminu świąt wielkanocnych, a koniunktura konsumencka utrzymywała się na najwyższym poziomie spośród rynków grupy. Spółka podała, że liderami wzrostów na tym rynku były wina spokojne Pelin Carpatin oraz wina musujące Zarea.

Podano, że najsłabsza koniunktura panowała w Czechach i na Słowacji, gdzie sprzedaż liczona w walutach lokalnych była niższa o 17,8 proc.

W trzecim kwartale roku obrotowego grupa poprawiła rentowność marży netto ze sprzedaży o 1,5 punktu procentowego. Wskazano, że było to możliwe dzięki obniżeniu kosztów zakupu surowców i materiałów.

"Jednocześnie grupa obniżyła dynamikę wzrostu kosztów działalności operacyjnej poniżej poziomu inflacji oraz zmniejszyła wydatki marketingowe" - napisano.

Pomimo poprawy po stronie kosztowej grupy sezonowy spadek sprzedaży przyniósł stratę operacyjną na poziomie 1,9 mln zł. Strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 5,1 mln zł.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej po trzech kwartałach wyniosły 106,3 mln zł i wzrosły o 19,9 proc. , a dług netto obniżył się i wyniósł 6,5 mln zł na 31 marca 2025 r.

"Za nami trudny kwartał, na którego wynikach mocno odbiła się sezonowość. Nasze marki utrzymują swoje wiodące pozycje na rynku również w okresach spowolnienia. Jesteśmy skupieni na ich dalszym rozwoju, pracujemy również nad kolejnymi innowacjami dla konsumentów - szczególnie napojów nisko- i bezalkoholowych" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Robert Ogór. (PAP Biznes)

alk/ pel/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5779 0,19%
1 EUR 4,2769 0,26%
1 GBP 5,0423 0,76%
100 JPY 2,6442 1,13%
1 USD 3,7670 0,27%