UOKiK nałożył na firmę spedycyjną Epaka ponad 5,8 mln zł kary
UOKiK nałożył na firmę spedycyjną Epaka łącznie ponad 5,8 mln zł kary. Spółka od 2 marca 2018 do 3 sierpnia 2023 r. stosowała we wzorcach umów z konsumentami szereg niedozwolonych postanowień - poinformował UOKiK w komunikacie prasowym.
Jak podano, prezes UOKiK w wydanej decyzji zakwestionował dziewięć abuzywnych klauzul, zawierających różne naruszenia.
"Konsumenci oczekują od przedsiębiorcy prawdziwych, rzetelnych informacji oraz respektowania ich praw. Epaka stosowała liczne postanowienia, które były nieuczciwe wobec jej klientów, dezinformowały ich, bezpodstawnie obarczały ich dodatkowymi obowiązkami, a także utrudniały proces reklamacyjny. Ponadto spółka stosowała klauzule dające jej swobodę modyfikacji umowy o prowadzenie indywidualnego konta w swoim serwisie, co jest niedopuszczalne" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Spółka Epaka prowadzi działalność spedycyjną – pośredniczy w usługach kurierskich. Konsumenci na stronie internetowej epaka. pl mogą porównać oferty, wybrać przewoźnika, nadać i opłacić przesyłkę. Przedsiębiorca z kolei odpowiada za organizację zlecenia przewozu i w razie potrzeby prowadzi w imieniu klientów korespondencje z firmą kurierską czy też postępowanie reklamacyjne. (PAP Biznes)
mil/ osz/