Profil:
Woodpecker.co SAWoodpecker.co pracuje nad nowymi projektami
Woodpecker.co pracuje nad nowymi projektami, spółka chce się skupić na trzech głównych inicjatywach - poinformowała podczas konferencji prasowej Małgorzata Sikora, członek zarządu. Woodpecker.co w pierwszym kwartale 2024 roku osiągnął zysk netto na poziomie 171 tys. złotych oraz ponad 1 mln zł zysku EBITDA.
"To na czym chcemy się skupić w najbliższym czasie, to trzy główne inicjatywy. Pierwsza z nich to Lead Finder, który w najprostszym ujęciu ma być narzędziem, które umożliwi pozyskiwanie kontaktów. Można sobie wyobrazić, że mamy jakąś usługę, bazę danych i potrzebujemy skontaktować np. tysiąc osób, które są na stanowisku CTO w Europie Środkowej. Narzędzie umożliwia nadanie tych kategorii i filtrowanie osób. Wtedy klient bezpośrednio z aplikacji (...) może wyszukać i pobrać listę osób oraz kontynuować do nich wysyłkę" - powiedziała Małgorzata Sikora, członek zarządu.
Jak wskazała, kolejnym projektem, na którym chce się skupić spółka, jest Dynamic Billing (elastyczny i dający się dostosować system rozliczeniowy, który dostosowuje opłaty w oparciu o zmiany w użytkowaniu lub inne czynniki - przyp. PAP).
"Z punktu widzenia naszych klientów wysyłka (maili - przyp.) ma pewną sezonowość (...) czasem spada. Narzędzie to ma zapewnić automatyczne dokupowanie, jednostkowe zwiększanie pakietów" - powiedziała.
"Ostatnim elementem są Scaling initiatives. Jest to grupa różnych, mniejszych lub większych, inicjatyw. Kiedyś, żeby wysłać 1000 maili była potrzebna była jedna skrzynka, a teraz potrzebne jest 10 skrzynek. Skala obsługi tego procesu się zmieniła (...) Dlatego pracujemy nad różnymi zmianami" - dodała.
Małgorzata Sikora wskazała, że nadal widać osłabienie na rynku.
"W dalszym ciągu obserwujemy pewne osłabienie na rynku, szczególnie jeśli chodzi o agencje - pod kątem liczby wysyłek widzieliśmy tam pewne spowolnienie. (...) Czynnikiem, który jest pod naszą kontrolą jest to, jak się zmieniła wysyłka. Z punktu widzenia prowadzenia biznesu poziom kompetencji czy wiedzy, który jest potrzebny, aby ten proces zrealizować się zmienił. Skalowanie procesów także wymaga know-how. Zmiany nie dotyczą tylko dostawców oprogramowania, którzy automatyzują ten proces, a dotyczy też agencji, klientów. Oni muszą się w tych nowych realiach wysyłkowych odnaleźć" - powiedziała.
Jak podano w komunikacie prasowym, Woodpecker.co w pierwszym kwartale 2024 roku osiągnął zysk netto na poziomie 171 tys. złotych oraz ponad 1 mln zł zysku EBITDA.
W pierwszym kwartale 2024 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 5,95 mln zł. Oznacza to spadek o 11,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.
"Woodpecker.co generuje wszystkie przychody ze sprzedaży swoich usług w dolarach, a osłabienie tej waluty miało negatywny wpływ na dynamikę wyników. Przychody MRR liczone w dolarach obniżyły się w I kwartale o 4,21 proc. rok do roku" - napisano.
Wskazano, że w pierwszym kwartale 2024 spółka kontynuowała prace nad wprowadzeniem nowego cennika w celu dostosowania swojej oferty do oczekiwań użytkowników. Z nowych metryk korzystają już wszyscy klienci rozliczający się w płatnościach miesięcznych.
"Pomimo złożoności procesu zrealizowaliśmy to zadanie. Patrząc na reakcje klientów wydaje się, że był to ruch w dobrą stronę" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym Małgorzata Sikora.
Proces przejścia płatności rocznych na nowy cennik jest przewidziany na drugi kwartał 2024 roku.
Podano, że pierwszy kwartał był okresem dalszej intensyfikacji działań marketingowych spółki. Kampanie wchodzące w ich skład wraz z wprowadzeniem nowego cennika odwróciły niekorzystny trend spadkowy w przychodach MRR. W rezultacie czego w marcu 2024 powróciły one powyżej 500 tys. USD.
"Najtrudniejszy okres jest już za nami. (...) Po tym jak wprowadziliśmy nowy warm-up możemy teraz spokojnie skupić się na ekspansji" - dodała Małgorzata Sikora.
Woodpecker .co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie automatyzujące komunikacje w modelu software as a service (SaaS). Oprogramowanie wykorzystuje algorytmy, które m.in. wysyłają spersonalizowane komunikaty, wykrywają odpowiedzi i przypominają o kontakcie. (PAP Biznes)
alk/ asa/