Zalando miało w III kw. 93 mln euro skorygowanego zysku operacyjnego
Zalando miało w III kw. 2024 roku 93 mln euro skorygowanego zysku operacyjnego wobec 23 mln euro rok wcześniej, osiągając marżę na poziomie 3,9 proc. - podała platforma sprzedażowa w komunikacie prasowym.
GMV w trzecim kwartale wzrosło o 7,8 proc. do 3,5 mld euro, przychody wzrosły o 5 proc. do 2,4 mld euro.
Segment B2C odnotował wzrost przychodów o 4,3 proc., ze wzrostem skorygowanej marży EBIT o 3,5 punkty procentowe do 4,0 proc. Z kolei segment B2B odnotował 11,1 proc. wzrost przychodów w trzecim kwartale, przy skorygowanej marży EBIT wynoszącej 2,8 proc.
W trzecim kwartale liczba aktywnych klientów wzrosła o pół miliona do 50,3 mln.
"Zalando w trzecim kwartale odnotowało silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy mocnym starcie sezonu jesień/zima w całej branży. Aby wykorzystać dalsze możliwości wzrostu, firma inwestuje w kluczowe obszary swojej strategii ekosystemu, takie jak zwiększanie lojalności klientów, poszerzanie oferty propozycji lifestyle’owych, zwiększenie atrakcyjności odkrywania mody i dalsze wzmacnianie swojej europejskiej sieci logistycznej" - napisano.
Zalando potwierdza całoroczne prognozy, które podniosło 10 października. Firma oczekuje, że GMV wzrośnie między 3 proc. a 5 proc., przychody wzrosną między 2 proc. a 5 proc., a skorygowany EBIT wzrośnie do 440 - 480 mln euro.(PAP Biznes)
alk/ pel/