Cyfrowy Polsat miał w III kw. 765,8 mln zł skor. EBITDA wobec 773,5 mln zł konsensusu (opis)

Zysk netto j.d. grupy Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2025 r. spadł do 69,6 mln zł z 248,9 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA wyniosła 765,8 mln zł wobec 902,8 mln zł w tym samym okresie 2024 r. - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 773,5 mln zł skorygowanej EBITDA i 86,8 mln zł zysku netto j.d.

posat.jpg

Zysk netto spółki w III kwartale 2025 r. spadł o ok. 72 proc. rok do roku oraz zanotował spadek ok. 38,4 proc. w ujęciu kwartalnym.

Przychody wyniosły 3.431,4 mln zł i były o 1,6 proc. niższe od konsensusu na poziomie 3.486,8 mln zł. Przychody spadły o ok. 4,2 proc. rdr i były niższe o ok. 4,4 proc. kdk.

Skorygowana EBITDA wyniosła 765,8 mln zł i była o ok. 1 proc. poniżej konsensusu na poziomie 773,5 mln zł. skor. EBITDA spadła o ok. 15,2 proc. rdr oraz spadła o ok. 7 proc. kdk.

Zysk operacyjny wyniósł 337,4 mln zł i był o ok. 5,1 proc. niższy od konsensusu na poziomie 355,5 mln zł. EBIT spadł o ok. 40,8 proc. rdr i spadł o ok. 12,2 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Przychody detaliczne od klientów indywidualnych i biznesowych wyniosły w III kwartale 1.850 mln zł wobec 1.817,2 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku. Przychody hurtowe wyniosły 786,9 mln zł, przychody ze sprzedaży sprzętu wyniosły 385,9 mln zł, przychody ze sprzedaży energii 267 mln zł, a pozostałe przychody stanowiły 141,6 mln zł.

Cyfrowy Polsat podał, że łączna liczba klientów B2C, którym spółka świadczy usługi w modelu kontraktowym, wyniosła na koniec trzeciego kwartału 2025 roku 5.664 tys. (-1,4 proc. rdr). Wskazano, że na erozję bazy wpływ miała m.in. mniejsza popularność technologii satelitarnej, jak również utrzymujący się proces konsolidacji klientów kontraktowych pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego.

Na koniec trzeciego kwartału Cyfrowy Polsat odnotował wzrost wskaźnika odejść wśród klientów B2C w okresie 12-miesięcznym (churn) o 0,2 p.p., do poziomu 7,4 proc. Wskazano, że utrzymujący się na niskim poziomie churn to przede wszystkim efekt lojalności klientów usług łączonych.

W trzecim kwartale średni miesięczny przychód na kontraktowego klienta B2C (ARPU) wzrósł do 80,3 zł (+4 proc. rdr), natomiast w dziewięciu miesiącach 2025 roku osiągnął poziom 78,8 zł (+4,1 proc. rdr). Podano, że jest to efekt dobrej sprzedaży usług telefonii mobilnej i dostępu do internetu zarówno w technologii stacjonarnej, jak i mobilnej oraz skutecznej dosprzedaży usług w ramach oferty multiplay.

Na koniec trzeciego kwartału Cyfrowy Polsat świadczył dla klientów B2C 13.393 tys. usług kontraktowych (RGU), czyli o 264 tys. (+2 proc.) więcej niż przed rokiem. Spółka ocenia, że było to wynikiem m.in. wprowadzenia nowej uproszczonej oferty w drugim kwartale. Dodatkowo motorem wzrostu była wysoka sprzedaż usług dostępu do internetu (+207 tys., +10,1 proc. rdr), zarówno w technologiach stacjonarnych jak i w technologii mobilnej oraz usług telefonii mobilnej (+195 tys., +3,1 proc. rdr).

W raporcie wskazano również, że jednocześnie utrzymuje się trend spadkowy na bazie usług płatnej telewizji, która spadła o 138 tys. (-2,9 proc.) rdr, do poziomu 4.556 tys. RGU na koniec trzeciego kwartału. Jak podano, głównym powodem spadku pozostaje mniejsza liczba świadczonych usług telewizji satelitarnej, co jest częściowo kompensowane rosnącą liczbą usług telewizyjnych świadczonych w technologii internetowej (IPTV/OTT).

Ponadto wskazano, że nasycenie bazy klientów B2C usługami łączonymi, wyrażone wskaźnikiem usług kontraktowych przypadających na jednego klienta B2C wzrosło o 3,5 proc. rdr roku do poziomu 2,36 na koniec września 2025 roku. Wskazano, że wzrost ten został wzmocniony przez wdrożenie nowej oferty mulitplay w czerwcu 2025 roku.

Na koniec trzeciego kwartału liczba klientów korzystających z oferty usług łączonych wyniosła 3.022 tys., notując wzrost o 41 tys. (+1,4 proc.) rdr. W ocenie spółki, przekłada się to na nasycenie bazy klientów kontraktowych usługami łączonymi na poziomie 53,4 proc. (+1,5 p.p. rdr). Ta grupa klientów korzystała na koniec września 2025 roku z 11.044 tys. usług, czyli o 1.125 tys. więcej niż rok wcześniej (+11,3 proc. rdr).

Na koniec września liczba aktywnych usług przedpłaconych wyniosła 2.405 tys., co oznacza spadek o 161 tys. (-6,3 proc. rdr).

Wskazano, że głównym powodem spadku bazy usług przedpłaconych w analizowanym okresie była niższa o 195 tys. (-7,9 proc. rdr) liczba świadczonych przedpłaconych RGU telekomunikacyjnych, wynosząca na koniec trzeciego kwartału 2.285 tys. usług.

Wskazano, że spadek ten wynika przede wszystkim z wysokiego poziomu konkurencyjności w tym segmencie rynku oraz migracji klientów na taryfy kontraktowe.

Liczba usług przedpłaconych płatnej telewizji wzrosła o 34 tys., czyli 39,5 proc. rdr. Średni miesięczny przychód na usługę przedpłaconą wzrósł w trzecim kwartale do 18,4 zł (+3,4 proc. rdr). W okresie dziewięciu miesięcy 2025 roku ARPU na usługę przedpłaconą pozostało na niezmienionym poziomie rdr i wyniosło 17,7 zł.

Łączna liczba klientów kontraktowych B2B wyniosła na koniec trzeciego kwartału 67,6 tys. (-1 proc. rdr). Skala obsługiwanej przez spółkę bazy klientów B2B pozostaje relatywnie stabilna w długim okresie. Jednocześnie spółka utrzymuje wysoki, rosnący poziom ARPU klientów B2B, który w trzecim kwartale 2025 roku wyniósł 1.546 zł średniomiesięcznie (+2,1 proc. rdr), a w dziewięciu miesiącach 2025 roku 1.533 zł średniomiesięcznie (+2,5 proc. rdr).

W trzecim kwartale średniomiesięczna liczba użytkowników (wskaźnik real users z badania Mediapanel) stron i aplikacji internetowych należących do Grupy Polsat-Interia wyniosła 20.530 tys., co oznacza wzrost o 1.112 tys. (+5,7 proc.) rdr, a w dziewięciu miesiącach 2025 roku wyniosła 20.850 tys., o 599 tys. (+3 proc.) więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku.

Średniomiesięczna liczba odsłon stron i aplikacji internetowych należących do Grupy Polsat-Interia osiągnęła poziom 1,99 mld w trzecim kwartale 2025 roku (+10,6 proc. rdr) oraz 1,95 mld w dziewięciu miesiącach 2025 roku (+5,7 proc. rdr).

Na koniec trzeciego kwartału grupa posiadała 288,7 MW zainstalowanej mocy w farmach wiatrowych, z czego 138,6 MW znajdowało się w rozruchu technicznym oraz 82,4 MW mocy w farmach fotowoltaicznych. Ponadto, Grupa posiada 105 MW zainstalowanej mocy w dwóch blokach biomasowych.

W trzecim kwartale 2025 roku, Grupa wyprodukowała 237,4 GWh energii elektrycznej ze wszystkich posiadanych źródeł OZE, co oznaczało spadek o 63,2 GWh (-21 proc.) rdr. Jak podano, główną przyczyną spadku był niższy wolumen produkcji energii elektrycznej z biomasy (-98,4 GWh), wynikający przede wszystkim z realizacji harmonogramowego remontu jednego z kotłów biomasowych.

"Nasza Grupa ma wysoką zdolność generowania gotówki. Capex mamy pod kontrolą, zrealizowaliśmy zapowiedziane inwestycje w OZE, a w ostatnich miesiącach pozyskaliśmy finansowanie projektowe w łącznej wysokości do 953 mln zł na farmę wiatrową Drzeżewo" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym, członkini zarządu ds. finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Katarzyna Ostap-Tomann. (PAP Biznes)

mcb/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
Serwisy ogólnodostępne PAP