Profil:
Benefit Systems SABenefit Systems zakłada w strategii 5,7-6,3 mld zł przychodów w 2027 r. (opis)
Benefit Systems przyjął strategię grupy obowiązującą do końca 2027 roku, która zakłada m.in. posiadanie od 2,9 do 3,1 mln użytkowników kart sportowych na koniec 2027 roku i osiągnięcie skonsolidowanych przychodów na poziomie od 5,7 mld do 6,3 mld zł w 2027 roku - podała spółka w komunikacie.
Spółka zakłada też w strategii posiadanie od 600 do 650 klubów fitness na koniec 2027 roku i osiągnięcie w 2027 r. marży zysku operacyjnego (bez potencjalnych kosztów programu motywacyjnego; skorygowanej o wydarzenia o charakterze jednorazowym) na poziomie od 17 proc. do 18 proc.
Spółka zaznaczyła, że cele i założenia Strategii 2027 roku nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych, a odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania grupy Benefit Systems w latach 2025-2027.
W prezentacji spółka poinformowała, że w 2027 roku liczba użytkowników Kafeterii ma wynieść 1,1-1,2 mln, użytkowników Multilife 250-300 tys., a obszaru Food 200-250 tys.
Dla porównania, na koniec 2024 roku liczba użytkowników kart sportowych ma wynieść 2,1 mln, użytkowników kafeterii MyBenefit 0,8 mln, a Multilife 81 tys. Liczba klubów fitness zakładana jest na 330.
"Grupa Benefit Systems chce być liderem rynku benefitów pracowniczych z kategorii kart sportowych, wellbeingu oraz wiodącym operatorem klubów fitness na wszystkich rynkach, na których działa" - napisano w prezentacji.
Grupa podała, że w obszarze kart sportowych chce pozostać produktem pierwszego wyboru w Polsce, ugruntowując swoją przewagę rynkową poprzez zwiększanie dostępu do obiektów sportowych, rozszerzanie usług i edukację aktywizującą nowych użytkowników.
Celem dla Polski w tym obszarze na 2027 rok jest 1,9-2,0 mln kart sportowych, 2,5–2,8 mld zł przychodów i rentowność EBIT na poziomie 22-24 proc.
W obszarze fitness w Polsce firma chce rozszerzać własną sieć klubów, aby zwiększać dostępność tych usług i móc zaoferować formaty dopasowane do potrzeb różnych grup użytkowników.
Liczba własnych klubów fitness w 2027 roku zakładana jest na 370-400. Celem w tym segmencie są przychody na poziomie 1,3-1,4 mld zł i rentowność EBIT 13-14 proc.
Jak podano, celem dla platformy MyBenefit jest liczba użytkowników na poziomie 1,1-1,2 mln, przychody w wysokości 800-100 mln zł i rentowność EBIT 14-16 proc.
Z kolei platforma MultiLife ma mieć w 2027 r. 250-300 tys. użytkowników i 40-50 mln zł przychodów (bez przychodów z M&A).
W segmencie food firma zakłada liczbę użytkowników w 2027 roku na poziomie 200-250 tys., 1,5-1,7 tys. klientów i GMV w wysokości 500-600 mln zł.
Benefit Systems podał, że w segmencie Zagranica będzie koncentrować się na wzmacnianiu pozycji lidera rynku kart sportowych w CEE i penetracji rynku w Turcji.
W segmencie zagranicznym celem na 2027 rok jest liczba kart sportowych na poziomie 1,0-1,1 mln, a liczba własnych klubów fitness na poziomie 230-250. Przychody zakładane są w wysokości 2,3-2,6 mld zł, a rentowność EBIT na pozimie 13-14 proc.
Grupa Benefit Systems zakłada w strategii do 2027 roku kontynuację dotychczasowej polityki dywidendowej.
Jak podano, polityka dywidendowa spółki na lata 2024-2027 zakłada, że zarząd będzie rekomendować walnemu zgromadzeniu przeznaczanie na wypłatę dywidendy co najmniej 60 proc. skonsolidowanego zysku netto za poprzedni rok obrotowy, z wyłączeniem dodatnich lub ujemnych niezrealizowanych różnic kursowych.(PAP Biznes)
pel/ gor/