Profil:
Answear.com SAAnswear miał w III kw. 14,9 mln zł zysku EBITDA oraz 1,4 mln zł zysku netto; nieco powyżej konsensusu
Answear miał w trzecim kwartale 2025 roku 14,9 mln zł zysku EBITDA oraz 1,4 mln zł zysku netto - podała spółka w raporcie wynikowym. Konsensus PAP Biznes zakładał 14,5 mln zł wyniku EBITDA oraz 1,2 mln zł zysku netto.
Ponadto Answear odnotował w III kwartale 393,7 mln zł przychodów, a konsensus PAP Biznes zakładał przychody na poziomie 393,6 mln zł. Wyższy od oczekiwań analityków okazał się zysk operacyjny, który wyniósł 8,7 mln zł wobec oczekiwań na poziomie 8,3 mln zł.
"W III kwartale utrzymaliśmy solidną, dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów i jednocześnie kolejny raz z rzędu istotnie poprawiliśmy rentowność, wracając na mamy nadzieję już trwałą, rentowną ścieżkę wzrostu. To wyraźny sygnał, że skutecznie monetyzujemy przeprowadzoną przebudowę oferty oraz repozycjonowanie marki do segmentu premium i high-end" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Po dziewięciu miesiącach 2025 r. przychody grupy wyniosły 1,15 mld zł, rosnąc o 17,4 proc. rdr. Podano, że wynik ten został osiągnięty mimo negatywnego wpływu kursów walutowych, które obniżyły dynamikę wzrostu o ok. 3 p.p. Marża sprzedaży wzrosła do 40,9 proc. (+1,4 p.p. rdr), a w samym III kwartale poprawiła się o 0,7 p.p. rdr.
Wskazano, że jednocześnie spółka znacząco poprawiła wynik EBITDA, osiągając 45,5 mln zł wobec straty w analogicznym okresie 2024 r. Podano, że bardzo dynamicznie rozwija się także segment PRM, który zwiększył przychody o 49 proc. rdr, osiągając poziom 140,8 mln zł. Na poziomie zysku operacyjnego PRM wypracował około 3,1 mln zł, co jest zgodne z założeniami spółki.
"W III kwartale mierzyliśmy się z presją wyprzedażową, jednak utrzymaliśmy dyscyplinę kosztową i wzrost sprzedaży, co potwierdza odporność naszego modelu biznesowego. Wskaźnik kosztów marketingu do sprzedaży online spadł do 18,9 proc. z 20,8 proc. rok wcześniej, a efekty transformacji oferty wspierają odbudowę marż i dalszy wzrost rentowności" – powiedział Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych.
Podano, że koszty marketingu po dziewięciu miesiącach 2025 r. wyniosły 211,4 mln zł wobec 202,3 mln zł rok wcześniej, jednak ich relacja do sprzedaży online spadła do 18,9 proc. z 20,8 proc.
"Miniony kwartał był okresem 'wygrzewania' wdrożonych zmian w ofercie produktowej Answear oraz monetyzacji inwestycji związanych z repozycjonowaniem marki. W tym okresie spółka pozyskała kolejne nowe brandy, wzmacniając swoją ofertę. Do oferty Answear. com dołączyły m.in. Kenzo, Fusalp, Trussardi, Nokwol. Z kolei do oferty PRM m.in. WRSTBHVR, Willy Chavarria oraz Max Mara (obuwie)" - napisano. (PAP Biznes)
alk/ asa/