Celem Wittchen na IV kw. '25 i I '26 wyprzedaż magazynów; chce zmniejszyć udział walizek w sprzedaży

Celem Wittchen na czwarty kwartał 2025 roku i pierwszy kwartał 2026 roku jest wyprzedaż obecnych magazynów - poinformował podczas wideokonferencji dyrektor finansowy spółki Marcin Szyguła. Kolejnym celem spółki jest zmniejszenie udziału sprzedaży walizek i zastąpienie ich bardziej marżowymi produktami.


"Przede wszystkim w czwartym kwartale (2025 r.) i pierwszym nowego roku, (głównym celem - PAP) jest wyprzedaż stock'u (magazynu - PAP), to będzie miało wpływ na pewną erozję marży. Oczywiście chcemy, jak najbardziej zminimalizować ten negatywny impakt (wpływ - PAP)" - powiedział Szyguła.

"Chcemy też zwiększyć rotację tego stock'u, stawiać na produkty szybko rotujące. To z jednej strony nam pozwoli mniej mrozić gotówkę, z drugiej strony obniży też koszty magazynowania" - dodał.

Następnie spółka będzie chciał koncentrować się bardziej na produkcie, co w ocenie Szyguły będzie miało miejsce przy kolekcji jesień-zima.

Wittchen zakłada, że efekt tego działania będzie zauważalny w IV kw. 2026 roku.

"Celem też jest (...) cały czas minimalizacja kosztów, (...) też rozwój e-commerce'u musi (...) z jednej strony wyciągnąć to, co już mamy i jeszcze wycisnąć więcej, a z drugiej strony są oczywiście też rynki e-commerce'owe czy marketplace'y, które one nie performują tak, jak chcą" - powiedział.

Dodał, że kolejnym celem spółki na przyszłość jest zmniejszenie udziału sprzedaży walizek i zastąpienie ich innymi, bardziej marżowymi produktami.

"W zakresie asortymentu, (...) istotną informacją jest to, że schodzimy powoli z walizek. Walizki są asortymentem, który ma dosyć niską marżę w naszej ofercie produktowej. To jest około pięćdziesięciu pięciu procent lub niżej" - powiedział.

"To jest też produkt bardzo cenoczuły, gdzie każda zmiana ceny, podwyższenie jej sprawia, że klienci są mniej zainteresowani. (Do tego - PAP) jest bardzo duża konkurencja w zakresie platform azjatyckich, gdzie są oferowane walizki, więc tutaj nasza strategia polega na tym, żeby zmniejszyć ilość oferowanych produktów, żeby zmniejszyć udział w przychodzie walizek na rzecz bardziej wysokomarżowych produktów (...). Chcemy zmienić tak asortyment, aby walizki stanowiły docelowo ok. 30-35 proc. naszego przychodu" - dodał.

Ponadto Szyguła poinformował, że w połowie 2026 roku Wittchen planuje uruchomić program lojalnościowy, a w następnym kroku aplikację mobilną. (PAP Biznes)

mcb/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5538 -0,45%
1 EUR 4,2289 -0,32%
1 GBP 4,7977 -0,29%
100 JPY 2,3339 -0,70%
1 USD 3,6684 0,08%
Serwisy ogólnodostępne PAP