Profil:
Wittchen SACelem Wittchen na IV kw. '25 i I '26 wyprzedaż magazynów; chce zmniejszyć udział walizek w sprzedaży
Celem Wittchen na czwarty kwartał 2025 roku i pierwszy kwartał 2026 roku jest wyprzedaż obecnych magazynów - poinformował podczas wideokonferencji dyrektor finansowy spółki Marcin Szyguła. Kolejnym celem spółki jest zmniejszenie udziału sprzedaży walizek i zastąpienie ich bardziej marżowymi produktami.
"Przede wszystkim w czwartym kwartale (2025 r.) i pierwszym nowego roku, (głównym celem - PAP) jest wyprzedaż stock'u (magazynu - PAP), to będzie miało wpływ na pewną erozję marży. Oczywiście chcemy, jak najbardziej zminimalizować ten negatywny impakt (wpływ - PAP)" - powiedział Szyguła.
"Chcemy też zwiększyć rotację tego stock'u, stawiać na produkty szybko rotujące. To z jednej strony nam pozwoli mniej mrozić gotówkę, z drugiej strony obniży też koszty magazynowania" - dodał.
Następnie spółka będzie chciał koncentrować się bardziej na produkcie, co w ocenie Szyguły będzie miało miejsce przy kolekcji jesień-zima.
Wittchen zakłada, że efekt tego działania będzie zauważalny w IV kw. 2026 roku.
"Celem też jest (...) cały czas minimalizacja kosztów, (...) też rozwój e-commerce'u musi (...) z jednej strony wyciągnąć to, co już mamy i jeszcze wycisnąć więcej, a z drugiej strony są oczywiście też rynki e-commerce'owe czy marketplace'y, które one nie performują tak, jak chcą" - powiedział.
Dodał, że kolejnym celem spółki na przyszłość jest zmniejszenie udziału sprzedaży walizek i zastąpienie ich innymi, bardziej marżowymi produktami.
"W zakresie asortymentu, (...) istotną informacją jest to, że schodzimy powoli z walizek. Walizki są asortymentem, który ma dosyć niską marżę w naszej ofercie produktowej. To jest około pięćdziesięciu pięciu procent lub niżej" - powiedział.
"To jest też produkt bardzo cenoczuły, gdzie każda zmiana ceny, podwyższenie jej sprawia, że klienci są mniej zainteresowani. (Do tego - PAP) jest bardzo duża konkurencja w zakresie platform azjatyckich, gdzie są oferowane walizki, więc tutaj nasza strategia polega na tym, żeby zmniejszyć ilość oferowanych produktów, żeby zmniejszyć udział w przychodzie walizek na rzecz bardziej wysokomarżowych produktów (...). Chcemy zmienić tak asortyment, aby walizki stanowiły docelowo ok. 30-35 proc. naszego przychodu" - dodał.
Ponadto Szyguła poinformował, że w połowie 2026 roku Wittchen planuje uruchomić program lojalnościowy, a w następnym kroku aplikację mobilną. (PAP Biznes)
mcb/ ana/