CYFROWY POLSAT SA (7/2023) Wstępne, nieaudytowane wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat S.A. za rok 2022

Raport bieżący z plikiem 7/2023


Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

W nawiązaniu do raportu nr 6/2023 z 27 marca 2023 roku Zarząd spółki Cyfrowy Polsat S.A. ("Spółka") informuje, że w związku z przesunięciem terminu publikacji jednostkowego i skonsolidowanego raportu rocznego Spółki z przyczyn niezależnych od Spółki, Zarząd podjął decyzję o przekazaniu do publicznej wiadomości wybranych wstępnych, nieaudytowanych skonsolidowanych wyników finansowych i operacyjnych Grupy Kapitałowej Spółki ("Grupa") za rok 2022 oraz za czwarty kwartał 2022 roku.

WYBRANE WSTĘPNE SKONSOLIDOWANE DANE FINANSOWE w mln zł

Przychody ze sprzedaży usług, produktów, towarów i materiałów

2022: 12.915,3

IV kw. 2022: 3.429,6

Zysk z działalności operacyjnej

2022: 1.642,2

IV kw. 2022: 395,2

Zysk netto

2022: 901,1

IV kw. 2022: 174,5

EBITDA[1]

2022: 3.471,2

IV kw. 2022: 858,3

Marża EBITDA

2022: 26,9%

IV kw. 2022: 25,0%

Zysk na sprzedaży jednostki zależnej i stowarzyszonej

2022: 153,2

IV kw. 2022: 39,8

Koszty wsparcia Ukrainy

2022: (34,1)

IV kw. 2022: -

EBITDA skorygowana[2]

2022: 3.352,1

IV kw. 2022: 818,5

Marża EBITDA skorygowana[2]

2022: 26,0%

IV kw. 2022: 23,9%

[1] EBITDA definiowana jako zysk/(stratę) netto określone zgodnie z MSSF, przed amortyzacją (z wyłączeniem licencji programowych), odpisami (oraz ich odwróceniem) z tytułu utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, wartością netto zlikwidowanych rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, przychodami z tytułu odsetek, kosztami finansowymi, dodatnimi/(ujemnymi) różnicami kursowymi, podatkiem dochodowym oraz udziałem w wyniku wspólnych przedsięwzięć. Różnice pomiędzy EBITDA a wykazanym zyskiem/(stratą) z działalności operacyjnej obejmują amortyzację i odpisy (oraz ich odwrócenie) z tytułu utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych oraz wartość netto zlikwidowanych rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych.

[2] EBITDA skorygowana nie uwzględnia zbycia pakietów akcji/udziałów spółek Modivo S.A., CKS Ossa Sp. z o.o. i Ossa Medical Center Sp. z o.o. oraz 50% udziałów w spółkach Port Praski City II sp. z o.o. i Port Praski Medical Center sp. z o.o. w 2022 roku, jak również kosztów wsparcia Ukrainy poniesionych w 2022 roku.

Wskazany powyżej wstępny skonsolidowany zysk netto za rok 2022 i czwarty kwartał 2022 roku uwzględnia udziały w wyniku netto jednostek stowarzyszonych wycenianych metodą praw własności, w szczególności udział w szacunkowym skonsolidowanym zysku netto spółki Asseco Poland S.A. ("Asseco"), w której Spółka posiada 22,95% udziałów. Zgodnie z raportem bieżącym Asseco nr 6/2023 z 20 marca 2023 roku, podany uprzednio do publicznej wiadomości szacunkowy skonsolidowany wynik netto Asseco może ulec zmianie w związku z prowadzonymi obecnie analizami, co z kolei może przełożyć się na poziom skonsolidowanego zysku netto Grupy.

Ponadto Zarząd Spółki informuje, że wstępny skonsolidowany dług netto Grupy na dzień 31 grudnia 2022 roku wyniósł 9.929,5 mln zł, a wskaźnik długu netto do EBITDA na dzień 31 grudnia 2022 roku kształtował się na poziomie 2,86x.

WYBRANE SKONSOLIDOWANE DANE OPERACYJNE za 2022

SEGMENT USŁUG B2C i B2B

/ Usługi kontraktowe świadczone klientom B2C /

Łączna liczba RGU B2C (na koniec okresu) [tys.]: 13.285

w tym

Płatna telewizja: 5.049

Telefonia komórkowa: 6.238

Internet: 1.998

Liczba klientów B2C (na koniec okresu) [tys.]: 5.934

ARPU na klienta B2C w Q4'2022 [PLN]: 71,7

ARPU na klienta B2C w 2022 roku [PLN]: 70,8

Churn w segmencie B2C: 7,0%

Wskaźnik nasycenia RGU na klienta B2C: 2,24

/ Usługi przedpłacone /

Łączna liczba RGU (na koniec okresu), [tys.]: 2.691

w tym

Płatna telewizja: 82

Telefonia komórkowa: 2.578

Mobilny Internet: 31

ARPU na RGU prepaid w Q4'2022 [PLN]:17,4

ARPU na RGU prepaid w 2022 roku [PLN]: 17,5

/ Usługi kontraktowe świadczone klientom B2B /

Łączna liczba klientów B2B (na koniec okresu) [tys.]: 69,1

ARPU na klienta B2B w Q4'2022 [PLN]: 1.427

ARPU na klienta B2B w 2022 roku [PLN]: 1.406

SEGMENT MEDIOWY: TELEWIZJA I ONLINE

/ Kanały telewizyjne/

Udział w oglądalności (za Q4'2022): 21,6%

Udział w rynku reklamy (za Q4'2022): 28,4%

Udział w oglądalności (za 2022 rok): 22,5%

Udział w rynku reklamy (za 2022 rok): 28,7%

/ Online - portale internetowe /

Średniomiesięczna liczba użytkowników [mln]: 21,2

Średniomiesięczna liczba odsłon [mln]: 2.016

Zarząd Spółki zastrzega, że przedstawione powyżej dane mają charakter wstępny a sprawozdania finansowe Spółki są w trakcie badania przez biegłego rewidenta. Ostateczne wartości zostaną przedstawione w raporcie rocznym Spółki i skonsolidowanym raporcie rocznym Grupy Kapitałowej Spółki za rok 2022, które zostaną opublikowane 20 kwietnia 2023 roku.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5277 -0,37%
1 EUR 4,2766 0,18%
1 GBP 5,0010 0,04%
100 JPY 2,6141 -0,80%
1 USD 3,7582 0,08%