Grupa Empik zwiększyła obroty w 2021 r. o 21 proc. rdr do 2,4 mld zł
Grupa Empik zwiększyła obroty w 2021 r. o 21 proc. rdr do 2,4 mld zł, udział obszaru e-commerce i digital w sprzedaży osiągnął poziom 48 proc. - podała spółka w komunikacie prasowym. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 63 mln zł i był wyższy o 85 mln zł rdr.
Jak podano, platforma marketplace (EmpikPlace) stanowiła 20 proc. GMV na empik. com.
"W ostatnich miesiącach skupialiśmy się na rozwoju naszej platformy marketplace (EmpikPlace). Osiągnęliśmy historyczne tempo wzrostu, przekraczając pułap ponad 5 milionów ofert oraz już ponad 4 milionów zamówień zrealizowanych przez naszych partnerów. Tylko w ciągu dwunastu miesięcy do platformy EmpikPlace dołączyło blisko 1.200 nowych sklepów partnerskich. Jednocześnie nastąpił dalszy wzrost udziału aplikacji mobilnej w procesie zakupowym. Sprzedaż w tym kanale osiągnęła dynamikę +77 proc. Od dawna przygotowywaliśmy się na taką zmianę preferencji klientów" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Karol Ignatowicz, dyrektor ds. e-commerce i zarządzania wartością klienta.
Sprzedaż w 326 sklepach w kanale tradycyjnym (salonach Empik i Papiernik by Empik) wyniosła w ubiegłym roku 1,05 mld zł.
"W 2021 roku grupa konsekwentnie realizowała strategię rozwoju sieci stacjonarnej w zgodzie z trendem convenience / lokalności. Otworzyliśmy 21 nowych salonów, zwiększając nasz geograficzny zasięg w mniejszych ośrodkach miejskich, ale również rozwijaliśmy się w lokalizacjach ulicznych w tzw. +sypialniach+ dużych miast. Rozwój sieci fizycznej jest jednym z kluczowych elementów ekosystemowej strategii naszej grupy" – powiedziała Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.
W ubiegłym roku pojawiło się 11 nowych lokalizacji w sieci Papiernik by Empik. (PAP Biznes)
pel/ osz/