Profil:
Zabka Group SA (Żabka)Grupa Żabka bardzo zadowolona z przyjęcia sklepów w Rumunii, nie wyklucza akwizycji
Grupa Żabka jest bardzo zadowolona z przyjęcia sklepów w Rumunii, nie wyklucza akwizycji na tym rynku - poinformowali przedstawiciele spółki.
"Stale udoskonalamy naszą ofertę w Rumunii tak, aby jak najlepiej dostosować format sklepów do potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Teraz możemy z pełnym przekonaniem potwierdzić, że nasz format w Rumunii spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem" - powiedział prezes Tomasz Suchański na konferencji prasowej.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z przyjęcia naszych sklepów przez klientów w Rumunii, szczególnie jeśli chodzi o QMS. Rozwijamy ten koncept. Dajemy sobie czas do wakacji, trzeciego kwartału tego roku, gdy chcemy podjąć decyzję o zakończeniu fazy testowej i przejściu do rolloutu, jeśli wyniki będą pozytywne, a na to wygląda" - dodał.
Jak poinformował, obecnie sieć w Rumunii liczy ok. 90 sklepów.
"Sieć rośnie. Otwieramy prawie jeden sklep co trzy dni. To jedna z najszybciej rosnących sieci w Europie" - powiedział Suchański.
Pytany, czy grupa planuje akwizycje na rynku rumuńskim i czy działają tam sieci handlowe pasujące do konceptu sklepu Fro, prezes odpowiedział: "Była całkiem niedawno akwizycja między Ahold a Profi. Przyglądamy się temu, co pozostało z tej akwizycji po decyzji lokalnego UOKiK-u (...). Co więcej, już dzisiaj robimy bardzo małe akwizycje na rynku lokalnym, przejmując pojedyncze albo bardzo małe sieci kilkusklepowe. To wszystko się dzieje".
"Rynek w Rumunii jest bardzo podobny do rynku w Polsce 10-15 lat temu. To jest idealne miejsce dla takiej sieci jak nasza do rozwoju, czy to przez akwizycje, czy przez rozwój organiczny" - dodał prezes.
Tomasz Blicharski, Chief Strategy & Development Officer, pytany, czy grupa myśli o wejściu na kolejne rynki zagraniczne, powtórzył, że grupa skupia się na tym, "by doprowadzić biznes w Rumunii do poziomu, gdy będzie na stabilnej ścieżce rozwojowej".
Na koniec marca 2025 r. sieć sklepów Grupy Żabka liczyła w Polsce i Rumunii łącznie 11.460 lokalizacji, w porównaniu do 10.370 na koniec I kwartału 2024 r. Grupa ocenia potencjał rynku na blisko 19.500 sklepów w Polsce oraz ok. 4.000 sklepów w Rumunii. (PAP Biznes)
pel/ osz/