Profil:
Zabka Group SAGrupa Żabka nie widzi zapaści w popycie konsumenckim
Grupa Żabka nie widzi zapaści w popycie konsumenckim, co mogły sugerować dane GUS o sprzedaży detalicznej za wrzesień – poinformowali przedstawiciele grupy podczas telekonferencji.
„Dane GUS nie są odzwierciedlone w naszych wynikach. Nie widzimy zapaści konsumenta, obserwujemy stały wzrost popytu na nasze produkty. LFL rośnie nie tylko wartościowo, ale i wolumenowo, a my rośniemy szybciej niż rynek” – powiedział Tomasz Blicharski, Chief Strategy & Development Officer.
Jak wskazał, powołując się na dane Nielsena, detaliczny rynek spożywczy w III kwartale wzrósł wolumenowo i wartościowo.
"Trzeci kwartał w ubiegłym roku rynkowo, ale i dla nas był lepszy niż poprzednie kwartały. Szczególnie wrzesień w ubiegłym roku charakteryzował się wysokimi temperaturami i niskimi opadami, co wpłynęło na wzrost bazy dla nas. Być może rynkowo też miało to wpływ" - powiedział.
Przychody Grupy Żabka wyniosły w III kwartale 2024 r. 6,578 mld zł wobec 5,594 mld zł przed rokiem (wzrost o 17,6 proc. rdr). Narastająco, po trzech kwartałach 2024 roku Grupa Żabka ma 17,726 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 20 proc. rdr.
Sprzedaż LFL w grupie wzrosła w III kw. 6 proc. wobec 12,7 proc. wzrostu w analogicznym okresie 2023 roku. Narastająco, po trzech kwartałach 2024 roku wzrost LFL wyniósł 8,6 proc., co oznacza spadek o 2,2 p.p.
Blicharski, pytany o sprzedaż LFL w październiku, odpowiedział: „Wydaje się, że nie ma istotnych zmian w pozytywnym trendzie widocznym ostatnio”. (PAP Biznes)
pel/ asa/