Profil:
Kino Polska TV SAKino Polska pracuje nad dywersyfikacją przychodów pomiędzy Polską a pozostałymi rynkami
Kino Polska TV pracuje nad dywersyfikacją przychodów pomiędzy Polską a pozostałymi rynkami - poinformowała podczas wideokonferencji członkini zarządu Katarzyna Woźnicka.
"Mocno pracujemy nad dywersyfikacją przychodów pomiędzy Polską a pozostałymi rynkami międzynarodowymi, bo ok. 70 proc. naszych przychodów to są przychody z terytorium Polski" - powiedziała Katarzyna Woźnicka.
"Chcielibyśmy, żeby ten portfel przychodów w zależności od geografii był bardziej zdywersyfikowany, bezpieczny i niezależny od sytuacji w poszczególnych krajach" - wskazała.
Ponadto dodała, że I kw. 2026 roku, będzie pierwszym okresem spółki, w którym kanał Zoom TV nie będzie miał już nadawania naziemnego na MUX 8 (Multiplex 8).
"Licencja naziemna na Zoom TV kończy się z końcem tego roku, więc pierwszy kwartał już w przyszłym roku jest bez kosztów. Tutaj jest kilka kosztów, które były związane z nadawaniem naziemnym, czyli koszty infrastruktury Emitela, plus oczywiście koszty koncesji, która była amortyzowana na okres całej licencji" - powiedziała Woźnicka.
"Decyzja o nieprzedłużaniu koncesji na nadawanie naziemne była podyktowana tym, że chcieliśmy ograniczyć straty i wyeliminować najwyższe pozycje kosztowe, które nie przynosiły zwrotu na widowni naziemnej. Z tego co obserwujemy, udział widowni naziemnej jest mniejszy niż to było kilka lat temu. Ta proporcja się znacznie zmniejszyła. Od mniej więcej półtora roku jest na podobnym poziomie, pomiędzy ok. 17 proc. do 20 proc. całej widowni" - dodała.
Z kolei członek zarządu spółki Erwan Luherne wskazał, że Kino Polska liczy na to, że wartość rynku reklamy w Polsce będzie rosła w 2026 roku, chociaż nie spodziewa się dużego wzrostu.
"Mamy nadzieję, że rynek nadal będzie rósł dzięki dobrej ekonomii w Polsce, ale nie spodziewamy się większego wzrostu w kolejnym kwartale" - wskazał Luherne. (PAP Biznes)
mcb/ asa/