Profil:
LPP SALPP podtrzymuje cel osiągnięcia w 2025 r. ok. 23-24 mld zł przychodów i marży 53-54 proc.
Grupa LPP podtrzymuje cel osiągnięcia w roku finansowym 2025 r. przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł i marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. - podała spółka w raporcie półrocznym.
"Plany sprzedażowe grupy na cały rok finansowy 2025 zakładają możliwość osiągnięcia przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł, przy wzroście rdr w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym. W roku 2025 spółka zakłada zwiększenie powierzchni o ok. 25-30 proc., skupiając się głównie na rozwoju sklepów marki Sinsay (ok. 1 100)" - napisano w raporcie.
Grupa spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc.
Jednocześnie LPP zakłada utrzymanie wskaźnika: koszty operacyjne do sprzedaży w zakresie ok. 41-42 proc.
Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 3,1 mld zł, z tego 1,9 mld zł na sklepy. Jednocześnie spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia.
"Na roczne plany grupy wpływ mają wyniki III kwartału, którego początek tj. okres od 1.08.2025 do 21.09.2025 pokazał pozytywny odbiór przez klientów i klientki kolekcji Jesień/Zima 2025, co przełożyło się na dodatnie LFL, 24 proc. wzrost sprzedaży online rdr i wzrost sprzedaży grupy o 22 proc. w walutach stałych rdr (wpływ walut stałych ok. – 1,5 pp.)" - podało LPP w raporcie.
W czerwcu grupa obniżyła cel sprzedażowy na rok obrotowy 2025/26 r. do ok. 23-24 mld zł sprzedaży z ok. 25-26 mld zł wcześniej. Grupa informowała, że spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. (PAP Biznes)
pel/ ana/