Profil:
Pepco Group NVPepco Group miało w I poł. 460 mln euro bazowej EBITDA, wobec 487 mln euro rok wcześniej (opis)

Pepco Group miało w pierwszym półroczu zakończonym 31 marca 2025 r. 3,338 mld euro przychodów i 460 mln euro bazowej EBITDA, w porównaniu do 3,2 mld euro przychodów i 487 mln euro EBITDA przed rokiem - podała spółka w raporcie. Bazowy zysk przed opodatkowaniem spadł o 32,8 proc. rdr i wyniósł 117 mln euro.
Pepco podało, że przychody grupy w pierwszym półroczu wzrosły o 4,3 proc. w ujęciu rok do roku, a przy założeniu stałego kursu walutowego o 2,9 proc.
Przychody grupy według danych porównywalnych (LFL) za I półrocze spadły o 0,7 proc.
Pepco odnotowało w pierwszym półroczu wzrost przychodów do 2,17 mld euro - o 9,3 proc. rdr i 8,9 proc. przy założeniu stałego kursu walutowego. EBITDA bazowa (MSSF 16) wyniosła 440 mln euro, rosnąc o 11,1 proc.
Grupa podtrzymuje, że w roku obrotowym 2025 przychody i bazowy zysk EBITDA (wg MSSF 16) marki Pepco w ujęciu rocznym wzrosną w wysokim, jednocyfrowym tempie. W przypadku Dealz zakładane jest ok. 30 mln euro EBITDA (MSSF 16), natomiast w Poundland od ok. 0 do 20 mln euro.
"Marka Pepco nadal czyni postępy, zapewnia solidny, jednocyfrowy wzrost przychodów w pierwszym półroczu i utrzymuje pozytywną trajektorię sprzedaży w ujęciu porównywalnym. Dwucyfrowy wynik LFL Pepco w Europie Zachodniej jest pozytywnym sygnałem wskazującym na dalszą poprawę w tym regionie. Rozpoczęliśmy wdrażanie naszych planów strategicznych przedstawionych podczas Dnia Inwestora (CMD) w marcu 2025 r. i jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu EBITDA w sieci Pepco, co odzwierciedla zdyscyplinowane zarządzanie w kwestii osiągania marży. Dealz Polska również kontynuuje dostarczanie dobrych wyników, odnotowując solidny wzrost zarówno w kategoriach towarów szybkozbywalnych, jak i ogólnego przeznaczenia" - powiedział, cytowany w komunikacie prezes Stephen Borchert.
Poundland miał w pierwszym półroczu 985 mln euro przychodów (1,05 mld euro przed rokiem) i 22 mln euro bazowej EBITDA (MSSF 16) (87 mln euro rok wcześniej).
Grupa podała, że kontynuowany jest proces wydzielania Poundland, w ramach szerszej strategii odchodzenia od towarów szybkozbywalnych. Zakończenie tego procesu spodziewane jest przed końcem roku obrotowego 2025.
Przychody Dealz wzrosły do 182 mln euro, z 160 mln euro rok wcześniej, a EBITDA bazowa (MSSF 16) wyniosła 15 mln euro, w porównaniu do 12 mln euro przed rokiem.
"Zróżnicowane wyniki działalności Pepco i Dealz – które rozwijają się dynamicznie, zgodnie z założonymi celami – w zestawieniu z trwającymi wyzwaniami w Poundland, odzwierciedlają przewidywania grupy na rok finansowy 2025" - napisano w komunikacie.
Jak podano, pozytywne otoczenie handlowe Pepco i Dealz jest także odczuwane w trwającym obecnie III kw. (do momentu publikacji wyników), z przychodami w ujęciu porównywalnym (LFL) wyższymi niż stopa wzrostu LFL 3,6 proc. odnotowana w II kw. roku obrotowego 2025.
"W przypadku Poundland, od czasu CMD ten obszar biznesu nadal boryka się z dalszymi wyzwaniami handlowymi, co skutkuje zmianą prognoz na bieżący rok finansowy. Oczekujemy obecnie, że w roku obrotowym 2025 EBITDA (wg MSSF 16) wyniesie od ok. 0 do ok. 20 mln euro, w porównaniu z poprzednimi prognozami na poziomie 50-70 mln euro" - dodano.
Grupa podała, że obniżenie prognozy wiąże się z bardzo trudnymi warunkami handlowymi, na które dodatkowo wpłynęły problemy z wyprzedawaniem zapasów oraz dostępnością produktów.
W Poundland dokonany został niegotówkowy odpis wartości w wysokości 234 milionów euro (głównie dot. wartości godziwej) z uwagi na trwające pogorszenie warunków handlowych w pierwszym półroczu oraz słabsze perspektywy dotyczące zyskowności.
Celem grupy na 2025 r. jest otwarcie ok. 250 nowych sklepów w grupie, przy czym otwarcia nowych sklepów dotyczyć będą głównie marki Pepco, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
W pierwszym półroczu grupa otworzyła 101 nowych sklepów netto, co przekłada się na 5.049 działających sklepów. (PAP Biznes)
doa/ ana/