Pepco Group moves away from FMCG, focuses on Pepco brand

Pepco Group is moving away from FMCG and will focus on the Pepco brand as its only future shop format. The group will look to spin off Poundland and consider the option to divest Dealz in the medium term, Pepco said in a market filing issued for the 2025 Capital Markets Day.


As stated in the release, the board is actively exploring all strategic options to spin off Poundland from the group during the 2025 financial year, including its potential sale, while managing Dealz Poland to optimise value in the medium term.

Pepco is considering the sale of the Poundland chain, as well as the possibility of spinning off the Dealz Poland chain in the medium term.

doa/ han/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,3980 0,20%
1 EUR 4,1900 0,13%
1 GBP 5,0276 0,53%
100 JPY 2,5716 -0,16%
1 USD 3,8834 0,14%