sun.store zebrał 25 mln zł na największy w Europie marketplace technologii czystej energii

Polska firma sun.store, internetowa platforma B2B do handlu komponentami fotowoltaicznymi i magazynami energii, pozyskała ponad 25 mln zł (6 mln euro) w rundzie seed - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

sunstore_3.jpg

Środki pozwolą przyspieszyć realizację misji spółki – zmiany sposobu, w jaki kupowany i sprzedawany jest sprzęt do produkcji i magazynowania czystej energii.

sun.store pozyskał ponad 25 mln zł (6 mln euro) w jednej z największych rund seed w historii polskich startupów. Współprzewodziły jej fundusze Contrarian Ventures, Market One Capital i Movens Capital. W inwestycji uczestniczyły także FJ Labs, Push Ventures i Aidiom.

Jak tłumaczy spółka, rynek fotowoltaiki i magazynowania energii w Europie wart jest dziś 35-40 mld euro rocznie, a komponenty zanim trafią do instalacji potrafią zmienić właściciela nawet 4-5 razy, co dodatkowo zawyża wolumen i wartość transakcji. Handel pozostaje jednak rozdrobniony i odbywa się w sposób manualny – poprzez telefony, e-maile czy komunikatory – co spowalnia transakcje, ogranicza dostęp do dostawców i generuje opóźnienia oraz brak przejrzystości cenowej.

sun.store, który wystartował w październiku 2023 roku, digitalizuje te procesy. Zweryfikowani sprzedawcy mogą publikować oferty w ustrukturyzowany sposób, różnicując ceny w zależności od wolumenu. Kupujący – instalatorzy, dystrybutorzy i firmy EPC – zyskują dostęp do tysięcy produktów z całej Europy. Mogą je filtrować, otrzymywać natychmiastową wycenę oraz korzystać z form płatności i wsparcia w obsłudze transakcji.

sun.store rozwija także ofertę zintegrowanej obsługi logistyki lokalnej i międzynarodowej.

"Chcemy stworzyć domyślną infrastrukturę dla zakupów w obszarze czystej energii. Zaczynamy od fotowoltaiki, bo tam potrzeba była największa i najbardziej pilna, ale z tymi samymi wyzwaniami mierzy się cały łańcuch dostaw w sektorze transformacji energetycznej" – powiedziała Agata Krawiec-Rokita, CEO i współzałożycielka sun.store.

W ciągu niespełna dwóch lat od startu na platformie zarejestrowało się ponad 35 tys. użytkowników i ponad 2,5 tys. unikalnych kupujących z przeszło 25 krajów.

sun.store obsłużył transakcje obejmujące komponenty fotowoltaiczne o maksymalnej mocy ponad 1,4 GW. Każdego miesiąca realizowanych jest ponad tysiąc zamówień o średniej wartości powyżej 8 tys. euro, a ponad 500 aktywnych sprzedawców oferuje sprzęt wart łącznie ponad 1,5 mld euro – więcej niż najwięksi tradycyjni dystrybutorzy w Europie.

Spółkę założyli Agata Krawiec-Rokita i Bartosz Majewski. Agata wcześniej zdobywała doświadczenie w McKinsey & Company, RTB House, Booksy czy Delve, gdzie zajmowała się m.in. e-commerce i marketingiem. Bartosz współtworzył Menlo Electric, dystrybutora komponentów do energetyki odnawialnej i najszybciej rosnącą europejską spółkę według Financial Times – oraz pełnił funkcję COO w Edison Energia, przejętym przez Polenergię.

(PAP Biznes)

pr/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5529 -0,20%
1 EUR 4,2563 -0,18%
1 GBP 4,8686 -0,50%
100 JPY 2,4448 -0,33%
1 USD 3,6141 -0,34%