W III kw. otwarto 102 tys. m kw. powierzchni handlowej - Cushman & Wakefield

Trzeci kwartał w sektorze nieruchomości handlowych stanął pod znakiem wysokiej aktywności deweloperskiej, otwarto wówczas 102 tys. m kw. powierzchni handlowej - podała w komunikacie agencja doradcza Cushman & Wakefield.
"Wszystkie nowe otwarcia dotyczyły formatu parków handlowych, które powstały zarówno w dużych aglomeracjach, jak i miastach do 50.000 mieszkańców. Tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce sięgają aktualnie ok. 16,6 mln m kw., a według prognoz cały 2024 rok zamknie się wynikiem ok. 460 000 m kw. nowej podaży" - podała cytowana w komunikacie Ewa Derlatka-Chilewicz z Cushman & Wakefield.
Największe obiekty to parki handlowe BIG Gorzów oraz BIG Ostróda, obydwa o powierzchni ok. 25.000 m kw. GLA. W tym czasie na rynku zadebiutował również San Park Piaseczno dostarczając na rynek Mysiadła ok. 18.500 m kw., który wraz z budynkami Castoramy, OBI, Biedronki i Selgrosa (zostały wybudowane wcześniej) tworzy kompleks przekraczający 45.000 m kw.
Dodatkowo rozbudowy trzech parków handlowych w Radomsku, Skarżysko-Kamiennej i Sycowie przyczyniły się do zwiększenia podaży o 5.700 m kw.
"Aktualnie w realizacji pozostaje 350 000 m kw., a deweloperzy są w trakcie budowy 44 obiektów handlowych, z czego 26 nieruchomości to całkiem nowe inwestycje. Z kolei 14 projektów przypadnie na rozbudowy, a 4 na przebudowy istniejących już obiektów" - powiedziała Ewelina Staruch z Cushman & Wakefield. (PAP Biznes)
seb/ ana/