Profil:
Pepco Group NVW III kw. Pepco i Dealz notują dodatni wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL), lepszy niż w II kw.
W III kw. roku obrotowego 2025 r. Pepco i Dealz notują dodatni wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL), lepszy niż w drugim kwartale - poinformował w komunikacie prezes Stephen Borchert.
"Pepco i Dealz utrzymują mocne wyniki notując dodatni wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) w trwającym trzecim kwartale (do dnia publikacji wyników) – lepszy niż w drugim kwartale. Choć częściowo jest to efekt układu świąt wielkanocnych, wyniki te pokazują solidne tempo sprzedaży, szczególnie w Pepco, które już w drugim kwartale roku obrotowego 2025 osiągnęło wzrost LFL na poziomie 3,6 proc." - powiedział, cytowany w komunikacie prezes Stephen Borchert.
"Z tego względu, nawet biorąc pod uwagę Wielkanoc, która wypadła w kwietniu 2025 r., Pepco utrzymuje dobre fundamenty wzrostu w sprzedaży na początku drugiego półrocza roku obrotowego 2025" - dodał.
Prezes ocenił, że Dealz nadal notuje dodatni wzrost sprzedaży porównywalnej, osiągając dobre wyniki zarówno w kategorii żywności, jak i produktów ogólnego przeznaczenia. Z kolei Poundland wciąż odnotowuje spadki sprzedaży porównywalnej, co jest efektem obserwowanych już w poprzednim roku finansowym trendów – słabsze wyniki dotyczą w tym przypadku wszystkich kategorii towarów.
"Jestem zadowolony z dotychczasowych wyników sieci Pepco w roku obrotowym 2025, która dostarczyła dużego wzrostu marży brutto. Ta część biznesu odnotowała stały wzrost sprzedaży w ujęciu porównywalnym, a dynamika ta utrzymuje się w trwającym obecnie III kwartale" - powiedział prezes.
Grupa podtrzymuje, że w roku obrotowym 2025 przychody i bazowy zysk EBITDA (wg MSSF 16) marki Pepco w ujęciu rocznym wzrosną w wysokim, jednocyfrowym tempie.
W przypadku Dealz zakładane jest ok. 30 mln euro EBITDA (MSSF 16), natomiast w Poundland od ok. 0 do 20 mln euro.
Celem grupy na 2025 r. jest otwarcie ok. 250 nowych sklepów w grupie, przy czym otwarcia nowych sklepów dotyczyć będą głównie marki Pepco, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. (PAP Biznes)
doa/ ana/
.