Barometr Nastrojów Konsumenckich w maju w górę, jest najwyżej od września 2019 roku - GfK – An NIQ Company
Barometr Nastrojów Konsumenckich w maju poszłedł w Polsce w górę i jest najwyżej od września 2019 roku - wynika z badania GfK – An NIQ Company.
Barometr Nastrojów Konsumenckich, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, w maju 2024 r. wyniósł 3,6 pkt., co oznacza wzrost, o 2,3 jednostki w stosunku do kwietnia. To tym samym najlepszy wynik Barometru w tym roku. Ostatni raz na wyższym poziomie wskaźnik znalazł się we wrześniu 2019 roku.
"Z danych GfK – An NIQ Company wynika, że w maju poprawiła się większość kluczowych wskaźników barometru – zarówno w zakresie oceny sytuacji ekonomicznej kraju, jak i własnych portfeli. Podobnie jak przed miesiącem prezentuje się nasza skłonność do wydatków na dobre trwałe (12,8 jednostek)" - napisano.
Badanie zrealizowano w dniach 10-15 maja 2024 r. w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=1000 osób.
Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską. (PAP Biznes)
map/ asa/