Profil:
Cloud Technologies SACloud Technologies w II poł. roku przedstawi perspektywę na lata '25-'27; wciąż stawia na rozwój organiczny
Cloud Technologies w drugiej połowie roku chce przedstawić perspektywę na lata 2025-2027; spółka wciąż mocno stawia na rozwój organiczny - przekazał prezes spółki Piotr Prajsnar na konferencji GPW Innovation Day. Prezes spodziewa się wzrostu rynku reklamy.
"Niebawem, pewnie w drugiej połowie roku, zaprezentujemy kolejną perspektywę na lata 2025-2027, przy czym nie będzie to rewolucja, ale bardziej ewolucja tych sprawdzonych metod na rozwój biznesu, a także dostosowanie naszych założeń do zmieniającego się rynku. Do tej pory stawiamy przede wszystkim na rozwój organiczny" - powiedział prezes Piotr Prajsnar.
Podał, że Cloud planuje rozwój organiczny poprzez sprzedaż danych do nowych klientów, lepszą penetrację istniejących kanałów dystrybucji, a także rozbudowę produktu, czyli poszerzenie wachlarza danych, które posiada spółka, czy też poprzez identyfikację nowych pól eksploatacji.
"I to jest podstawa naszego biznesu i wzrostu, który ma miejsce w tej chwili, ale który będzie miał też, naszym zdaniem, miejsce w najbliższej przyszłości" - powiedział.
"Na koniec celem jest to, aby zwiększyć ROI (zwrot z inwestycji - przyp.) z każdego dolara zainwestowanego w reklamę internetową. To jest cel, który sobie stawiamy. (...) Dane zbieramy z całego świata, jest to ponad 200 rynków na całym świecie. Blisko 80 proc. naszych przychodów pochodzi ze Stanów Zjednoczonych (...). Europa Zachodnia to jest dla nas drugi istotny rynek zbytu" - powiedział prezes Piotr Prajsnar.
Spółka spodziewa się dynamicznego rozwoju reklamy i sztucznej inteligencji.
"Warto wspomnieć o czynnikach makro. Reklama internetowa jest dla nas podstawowym punktem odniesienia. Spodziewamy się, są takie prognozy, że reklama dalej będzie dynamicznie rosła, bo mamy do czynienia przede wszystkim z przesuwaniem budżetów z mediów klasycznych do online'u. To jest główny driver wzrostu. Poza tym Internet cały czas rośnie, także na tych rynkach, które są do tej pory wschodzące" - dodał.
Wskazał, że bardzo ciekawym punktem odniesienia pozostaje także sztuczna inteligencja, która będzie rosła w tempie istotnie większym.
"Sztuczna inteligencja jest dla nas istotna chociażby z tego powodu, że paliwem do maszynowego uczenia są dane" - powiedział.
Wskazał, że spółka cały czas prowadzi też działalność z zakresu B+R, która ma na celu zwiększenie konkurencyjności, opracowywanie nowych produktów.
"To, co może być istotne z punktu widzenia akcjonariuszy, to jest program motywacyjny, który jest z kolei powiązany ze skupem akcji własnych. Spółka regularnie działania w tym zakresie i podtrzymujemy tę deklarację odnośnie skupu akcji własnych, które są następnie przeznaczone na program motywacyjny, a także podtrzymujemy politykę dywidendową" - powiedział Piotr Prajsnar.
"W dniu wczorajszym zwołane zostało WZ i spodziewamy się, że taka wypłata dywidendy w tym roku też zostanie wykonana" - dodał.
Cloud Technologies to dostawca danych do targetowania reklamy internetowej na świecie. Firma została założona w 2011 r., ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. (PAP Biznes)
alk/ asa/