Grupa Żabka chce w tym roku otworzyć ponad 1,1 tys. sklepów (opis)

Zabka3.jpg

Grupa Żabka chce w tym roku otworzyć ponad 1,1 tys. sklepów - poinformowali przedstawiciele spółki.


"W 2025 roku planujemy otwarcie ponad 1.100 nowych sklepów, a więc więcej niż komunikowaliśmy w zeszłym roku, mniej więcej o 10 proc., a w perspektywie średnioterminowej utrzymujemy cel ponad 1.000 otwarć rocznie w Polsce i w Rumunii" - powiedziała podczas telekonferencji Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka.

Na koniec 2024 r. sieć sklepów Grupy Żabka liczyła 11.069 lokalizacji, dzięki otwarciu 1.166 nowych placówek. W 2024 r. grupa weszła na rynek rumuński, otwierając tam do końca ubiegłego roku 60 placówek. Obecnie w Rumunii jest ponad 80 sklepów.

Jak poinformował prezes grupy, Tomasz Suchański, testy w Rumunii trwają, jesienią spółka będzie w stanie powiedzieć więcej o planach rozwoju na tym rynku.

Tomasz Blicharski, Chief Strategy & Development Officer, pytany, czy Żabka testuje swoje formaty sklepów na innych rynkach niż w Rumunii, odpowiedział: "W chwili obecnej zdecydowanie skupiamy się na rynku rumuńskim. Jest to pierwszy rynek zagraniczny, na którym prowadzimy nasze sklepy. Dla nas jako dla firmy jest to nowe doświadczenie i w pełni skupiamy się na tym, żeby wprowadzić ekspansję w Rumunii do większej skali i do sukcesu".

"Oczywiście nie wykluczamy, że w przyszłości, w momencie, kiedy osiągniemy już pewien sukces w Rumunii, będziemy patrzeć na inne rynki. Na ten moment jesteśmy jednak skupieni na Rumunii" - dodał.

CAPEX w ubiegłym roku wyniósł 1.675 mln zł (wzrost o 24 proc. rdr), z czego 623 mln zł wydanych zostało w IV kwartale (wzrost o 35 proc. rdr). Znaczna część nakładów inwestycyjnych została przeznaczona na otwarcie nowych sklepów, modernizację istniejących placówek oraz rozwój konceptu Żabka Café 2.0.

CFO grupy, pytana o planowany CAPEX w tym roku, odpowiedziała: "Jeśli chodzi o CAPEX w 2025 roku, to można się spodziewać, że struktura będzie podobna do tej, którą widać od lat, a w szczególności w 2024 roku. Po raz kolejny większość naszego CAPEX-u będą stanowiły wydatki związane z rozwojem. CAPEX związany z utrzymaniem naszej sieci nie przekracza i w 2025 również nie przekroczy 2 proc. sprzedaży do klienta końcowego".

"Największą część wydatków inwestycyjnych w 2025 roku będą stanowiły wydatki na nasze sklepy" - dodała.

Jak poinformowała, wydatki na remodelling wynikać będą z wyposażania sklepów w ofertę Street Food.

"W 2024 roku CAPEX do sprzedaży jest delikatnie powyżej poziomów, które widać historycznie. W 2025 roku wrócimy do tego, co było w latach poprzednich" - powiedziała Wrochna-Łastowska.

Zgodnie z prognozami z IPO, grupa ocenia potencjał rynku na około 19.500 sklepów w Polsce oraz ok. 4.000 sklepów w Rumunii. (PAP Biznes)

pel/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,3953 0,16%
1 EUR 4,1964 -0,07%
1 GBP 5,0148 -0,25%
100 JPY 2,6040 -0,13%
1 USD 3,8773 -0,01%