Inpost spodziewa się w IV kwartale zdecydowanie lepszych dynamik rynku niż w II kw.
Inpost spodziewa się zdecydowanie lepszych dynamik rynku w czwartym kwartale niż w drugim kwartale zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych - poinformował prezes Inpostu Rafał Brzoska.
"W czwartym kwartale widzimy zdecydowanie lepsze dynamiki niż w kwartale drugim, nie tylko w Polsce, ale też w strefie euro oraz w Wielkiej Brytanii" - powiedział Rafał Brzoska podczas wtorkowej konferencji prasowej.
W trzecim kwartale na poziomie grupy Inpost przewidywany wzrost wolumenowy to dwadzieścia parę procent. W Polsce spółka widzi zdecydowane polepszenie, już teraz prognozy pokazują wysoki pojedynczy procentowy wzrost bądź niski podwójny, czyli około 10 proc. rok do roku. Na rynkach zagranicznych to będzie w sumie około 70-proc. wzrost.
"Tak jak dotychczas zakładamy, że wzrost na każdym rynku będzie przekraczał wzrost całego rynku" - powiedział prezes.
Rafał Brzoska zaznacza, że obecnie dynamiki rynkowe są bardzo różne w poszczególnych obszarach.
"W Polsce spowolnienie rynku e-commerce jest bardzo widoczne, a co za tym idzie również spowolnienie transakcyjności klientów. Niezależnie jednak od tego i niezależnie od bardzo agresywnego otoczenia konkurencyjnego udaje nam się te udziały w poszczególnych segmentach albo utrzymywać, albo poprawiać. To pokazuje jak ważna jest siła marki i wzmacnianie lojalizacji klientów" - powiedział.
"Pokazuje to też jak szybko narzuciliśmy sobie tempo dywersyfikacji od bycia 'single client' jeśli chodzi o relacje z Allegro w stronę bycia 'non-marketplace diversified'. Wszystkie metryki dywersyfikacji pokazują nam, że ta strategia działa. W segmencie sklepów niezależnych urośliśmy rok do roku aż o 17 proc., czyli trzy raz szybciej niż polski rynek. Tą ścieżką musimy podążać, bo nie jest zdrowa tak silna koncentracja na jednym kliencie" - dodał prezes Inpostu.
W drugim kwartale polski rynek e-commerce wzrósł o 5 proc., a Inpost szacuje w tym czasie swój wzrost wolumenowo na 6 proc. W strefie euro, przy wzroście całego rynku o 5 proc., Inpost urósł o 10 proc. (PAP Biznes)
pr/ osz/