Profil:
Pepco Group NVPepco liderem na polskim rynku odzieżowym, dla 86 proc. Polaków to główny sklep odzieżowy - PMR
Pepco jest liderem na polskim rynku odzieżowym, wybieranym przez 86 proc. Polaków jako główny sklep odzieżowy - wynika z badania firmy badawczej PMR Market Experts.
"Popularność sieci niespożywczych, takich jak właśnie Pepco, Action czy KiK, wynika przede wszystkim z przystępnych cen oraz szerokiego asortymentu. Klienci coraz częściej kierują się korzystnymi ofertami, co sprzyja dynamicznemu rozwojowi dyskontów oferujących wielobranżowy asortyment" - napisano.
Autorzy badania podają, że obok dyskontów, na popularności zyskują także sklepy multiasortymentowe.
"Marki takie jak Empik, TK Maxx czy Halfprice przyciągają klientów możliwością zakupu szerokiego wachlarza produktów w jednym miejscu. Dzięki zróżnicowanej ofercie, sklepy te stają się coraz częściej odwiedzane przez konsumentów, którzy doceniają wygodę zakupów w jednym punkcie. Multibrandy stają się synonimem nowoczesnych centrów zakupowych, gdzie klienci mogą znaleźć zarówno odzież, jak i inne produkty codziennego użytku" - napisano.
W raporcie napisano, że sieci odzieżowo-obuwnicze, takie jak Sinsay i Reserved, nie pozostają w tyle.
"Oferując różnorodność kategorii produktowych, w tym wyposażenie wnętrz, starają się przyciągnąć szeroką gamę klientów. Rozszerzenie oferty o nowe kategorie produktów jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy coraz bardziej cenią sobie kompleksowe podejście do zakupów" - napisano.
PMR pisze, że w ostatnich latach rosnącą popularnością cieszą się także sklepy z odzieżą używaną, czyli second-handy.
"To trend, który zyskuje na sile z wielu powodów. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki nie tylko z uwagi na oszczędność, ale także z powodu rosnącej świadomości ekologicznej' - napisano.
"Jednakże, ten trend ma również swoje konsekwencje dla rynku odzieżowego – coraz większa popularność ubrań używanych prowadzi do spadku sprzedaży tych nowych, co negatywnie wpływa na ogólną wartość rynku. Firmy z tej branży muszą zatem dostosować swoje strategie do zmieniających się preferencji konsumentów, aby utrzymać konkurencyjność w obliczu rosnącego segmentu odzieży używanej" - napisano. (PAP Biznes)
map/ gor/