UOKiK postawił zarzuty naruszania praw konsumentów przez platformę zakupową Temu (aktl.)

Prezes UOKiK postawił zarzuty naruszania praw konsumentów przez platformę zakupową Temu - poinformował urząd w komunikacie. Temu w oświadczeniu przesłanym PAP Biznes zapowiada współpracę z UOKiK w sprawie upewnienia się, że praktyki spółki są zgodne z odpowiednimi regulacjami.
#Dochodzi stanowisko Temu#
Serwis Temu to jedna z największych platform zakupowych z chińskim kapitałem. Za sprzedaż prowadzoną na terenie Polski odpowiada irlandzka spółka Whaleco Technology Limited z siedzibą w Dublinie i to właśnie jej UOKiK postawił zarzuty naruszania praw konsumentów po tym, jak urząd sprawdził sposób prezentowania informacji ważnych dla kupujących na stronie i w aplikacji Temu.
"Jeśli robimy zakupy online, musimy być poinformowani jeszcze przed zawarciem umowy o tym, jakie prawa będą nam przysługiwały. Musimy mieć jasność, od kogo kupujemy – od przedsiębiorcy czy od osoby fizycznej - oraz jaki jest podział obowiązków między sprzedającym a platformą, z której korzystamy przy zamawianiu. W opinii Prezesa Urzędu, podczas dokonywania zakupów poprzez stronę internetową lub aplikację mobilną Temu, konsumenci mogą nie otrzymywać jasnej i wyraźnej informacji na ten temat" - napisano w komunikacie.
Jeżeli zarzuty się potwierdzą, spółce Whaleco Technology Limited grozi kara do 10 proc. obrotu za każdą zakwestionowaną praktykę.
"Jesteśmy w kontakcie z UOKiK i będziemy współpracować, aby upewnić się, że nasze praktyki są zgodne z odpowiednimi regulacjami. Pozostajemy zaangażowani w przestrzeganie wszystkich obowiązujących przepisów prawnych na rynkach, na których działamy, i nieustannie przeglądamy oraz dostosowujemy nasze działania, jeśli jest to konieczne" - napisano w oświadczeniu Temu, przesłanym PAP Biznes.
"Naszym priorytetem pozostaje dostarczanie konsumentom (...) produktów, jednocześnie przestrzegając tych standardów" - dodano.(PAP Biznes)
seb/ mcb/ asa/