Profil:
Brand24 SABrand24 chce zachować tempo wzrostu MRR
Brand24, globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów, chce zachować tempo wzrostu MRR - poinformował Michał Sadowski, prezes Brand24, na konferencji prasowej. W III kwartale MRR wyniósł 726 tys. USD, czyli ok. 2,9 mln zł.
ARPU (średni przychód na klienta) w ostatnich 12 miesiącach wzrósł o jedną trzecią do 185 USD. ARPU na nowych klientach wzrosło o 26 proc. rok do roku i wyniosło w III kw. 2024 r. 227 USD (901 zł). W trzecim kwartale tego roku znacznie poprawił się też MRR (miesięczna powtarzalna sprzedaż), który wyniósł 726 tys. USD (+37 proc. rdr), czyli ok. 2,9 mln zł.
"Tempo wzrostu MRR oceniamy cały czas podobnie. Uważamy, że tempo powyżej 30 proc. jest bardzo przyzwoite, robimy wszystko, żeby je zachować" - powiedział Michał Sadowski.
Jak wskazano w komunikacie prasowym, trzeba przy tym pamiętać, że wyniki spółki w tym roku są mocno obciążone jednorazowymi kosztami przeglądu opcji strategicznych i pozyskania inwestora branżowego – amerykańskiej spółki Semrush.
"Jeśli chodzi o współpracę z Semrush, to w tej chwili skupiamy się na dwóch aspektach. Pierwszy aspekt to wdrożenie danych Semrush o ruchu organicznym i tym samym danych o zasięgu poszczególnych domen (...). Z drugiej strony otwieramy się trochę jeśli chodzi o nasze dane i ich oferowanie dla podmiotów z grupy Semrush i nie tylko" - powiedział Michał Sadowski.
"(...) Ceny wciąż mamy zauważalnie niższe niż nasi konkurenci – szczególnie na naszym głównym rynku, czyli w USA. Mamy więc przestrzeń, aby dalej dynamicznie rosnąć, choć przewidujemy, że na pewnym etapie transformacja w stronę klientów enterprise będzie wiązała się z modyfikacją modelu sprzedaży. Sprzedaż do dużych marek jest bardziej skomplikowana, wymaga pracy z działami zakupów i innymi interesariuszami wewnątrz dużych organizacji. Jest to zatem dla nas w przyszłości nie tylko szansa, ale tez wyzwanie" – dodał.
W III kw. 2024 r. przychody Brand24 wzrosły o niemal jedną trzecią do 9 mln zł. Dla porównania w III kw. 2021 roku było to ok. 4 mln zł, średniorocznie więc przychody kwartalne rosły o 31 proc. (CAGR). Zysk operacyjny wyniósł w raportowanym okresie niecały 1 mln zł i był 19 proc. niższy niż w III kw. 2023 r. Zysk netto utrzymał się na zeszłorocznym poziomie ok. 0,9 mln zł.
"Największą szansą w najbliższych latach - oczywiście poza naszą mocną strategią - będzie dla nas sztuczna inteligencja. (...) Natomiast jeśli chodzi o zagrożenia, to po części też będzie to sztuczna inteligencja - tak jak wspomniałem, tego typu gigantyczne przetasowania na ruchu mogą wpływać negatywnie na nasze wyniki w wyszukiwarkach" - powiedział prezes Michał Sadowski.
"Mówiąc kolokwialnie - wyszukiwarki - jak Google - będą wdrażać odpowiedzi AI, one będą spychać wyniki organiczne, więc te wyniki będą generować mniej klików i ekspozycji na nasze marki. Jeśli nie przebijemy się do tych odpowiedzi AI, to na pewno stracimy na ruchu, a ruch jest dla nas absolutnym kluczem dla naszego marketingu, więc jest tu bardzo dużo do wygrania lub przegrania" - dodał.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Na rynku głównym GPW spółka zadebiutowała 11 maja 2021 r. (PAP Biznes)
alk/ asa/