Profil:
Brand24 SABrand24 liczy na milionowe przychody w ciągu najbliższych lat w zw. z rozwojem produktu Chatbeat
Brand24 liczy na milionowe przychody w ciągu najbliższych lat w związku z rozwojem produktu Chatbeat - poinformował na konferencji prasowej prezes Michał Sadowski. Wskazał, że spółka kontynuuje również transformację bazy klientów w stronę dużych firm, co pozwala na wzrost ARPU.
"Obecnie naszym głównym nowym produktem jest Chatbeat, nie mamy w pipeline kolejnych, nowych produktów. Skupiamy się na tym, żeby złapać jak najwięcej fali, na której płynie Chatbeat - liczymy na milionowe przychody w ciągu najbliższych lat" - powiedział na konferencji prasowej prezes Michał Sadowski.
"Model działania pod względem biznesowym jest bardzo zbliżony do produktu Brand24, czyli jest to tradycyjny model subskrypcyjny (...). Liczymy na wysoką konwersję między klientami Brand24, a Chatbeat (...). W tej chwili pracujemy nad tym, żeby Chatbeat stał się integralnym modułem Brand24, po to, żeby jego zakup był wygodny, aby klienci Brand24 chcący skorzystać z tej funkcji nie musieli wykupować abonamentu w osobnym narzędziu" - dodał.
Rok temu spółka zbudowała Chatbeat – własne narzędzie do pomiaru widoczności i pozycjonowania marki w modelach AI.
"Wyniki Chatbeat po pierwszych dwóch miesiącach są bardzo obiecujące. Mamy ponad ćwierć miliona złotych ARR (roczne powtarzalne przychody) w niecałe 2 miesiące po starcie. Dlatego priorytetem dla nas na najbliższe miesiące jest integracja Chatbeat z Brand24" - powiedział Sadowski.
"Zmieniamy cennik Chatbeat - jeszcze chyba w tym tygodniu uruchomimy nowy cennik, czyli podniesiemy ceny z progu wejścia na poziomie 49 dolarów na 89 dolarów" - dodał prezes.
Jak wynika z prezentacji cena Chatbeat w wersji advanced będzie wynosić 224 dolary za miesiąc, a wersja business 539 dolarów.
"Będziemy starali się w najbliższych tygodniach i miesiącach wzbogacić ten produkt (Chatbeat) o dane z Semrush. Już w tej chwili ten produkt jest w dużej mierze budowany na danych z Semrush, które dają nam niesamowitą wartość. Normalnie pewnie tego typu dane byłoby ciężko zdobyć na rynku" - powiedział Sadowski.
W 2024 r. amerykański Semrush, platforma zajmująca się widocznością w Internecie, stała się większościowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln zł.
Michał Sadowski wskazał, że priorytetem spółki, jeśli chodzi o rozwój produktów jest dostosowanie ich do transformacji internetu - z medium opartego na wyszukiwarkach na nawigowanie poprzez modele AI takie jak ChatGPT.
Prezes podał, że spółka kontynuuje również transformację bazy klientów w stronę dużych firm, co pozwala na wzrost ARPU (średni przychód z klienta) oraz new MRR (powtarzalne miesięczne przychody z nowych klientów) wraz z pojawianiem się kolejnych funkcji premium dla segmentu enterprise w narzędziu spółki.
"Uważamy, że te wzrosty zrekompensują nam zwiększone koszty pozyskania danych z Twittera/X, z które do tej pory płaciliśmy około 0,5 mln USD rocznie, teraz za kolejne 12 miesięcy będziemy musieli zapłacić 1,3 mln USD" - powiedział.
W pierwszym półroczu 2025 r. przychody Brand24 wzrosły o 21 proc. rdr i wyniosły 19,8 mln zł. EBITDA ukształtowała się na poziomie 3,8 mln zł wobec 0,3 mln zł straty w analogicznym okresie 2024 r. Zysk netto wyniósł 1,7 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie przed rokiem spółka odnotowała 1,3 mln zł straty.
Przed rokiem Brand24 pozyskał inwestora strategicznego w efekcie przeglądu opcji strategicznych, który kosztował spółkę 4 mln zł.
Brand24 jest właścicielem narzędzia do monitoringu treści w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r. (PAP Biznes)
alk/ gor/