Profil:
Wittchen SAWittchen planuje wydać w tym roku na inwestycje ponad 20 mln zł
Grupa Wittchen planuje wydać w tym roku na inwestycje ponad 20 mln zł - wynika z prezentacji wynikowej spółki.
Jak podano, grupa zamierza wydać 8 mln zł na salony, 5,4 mln zł na IT i e-commerce, a 7 mln zł na rozbudowę hali i logistykę (łącznie w latach 2024-26 nakłady w tym obszarze mają wynieść 42 mln zł).
W pierwszym kwartale 2024 roku wydatki inwestycyjne wyniosły 2,3 mln zł. Związane były głównie z IT, e-commerce oraz pierwszymi salonami stacjonarnymi w Niemczech i Austrii.
Wittchen uruchomił w pierwszym kwartale własny e-sklep w Austrii, a ostatnio otwarto pierwszy salon stacjonarny w Niemczech. Jak podano, niebawem firma zamierza otworzyć pierwsze showroomy Wittchen w Wiedniu oraz kolejne salony w Bukareszcie.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz dodatków i akcesoriów podróżnych. Prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Wittchen zdecydował niedawno o rozbudowie powierzchni magazynowej i dalszej automatyzacji centrum w Palmirach.
"To nie tylko rozbudowa i powiększenie powierzchni, ale i automatyka. Jej wprowadzenie pozwoli nam na zwiększenie produktywności pracowników, a w konsekwencji na ograniczenie kosztów" - powiedział na konferencji prasowej Dariusz Kormański, menedżer ds. finansów, odpowiedzialny za relacje inwestorskie w spółce.
Jak poinformował, Wittchen jest w trakcie zbierania ofert od firm dot. tej inwestycji. (PAP Biznes)
pel/ ana/