Profil:
Pepco Group NVPepco Group podtrzymuje, że w '25 EBITDA (wg MSSF 16) marki Pepco wzrośnie w wysokim, jednocyfrowym tempie
Pepco Group podtrzymuje, że w roku obrotowym 2025 przychody i bazowy zysk EBITDA (wg MSSF 16) marki Pepco w ujęciu rocznym wzrosną w wysokim, jednocyfrowym tempie - podała spółka w komunikacie. W przypadku Dealz zakładane jest ok. 30 mln euro EBITDA (MSSF 16), natomiast w Poundland od ok. 0 do 20 mln euro.
"Zróżnicowane wyniki działalności Pepco i Dealz – które rozwijają się dynamicznie, zgodnie z założonymi celami – w zestawieniu z trwającymi wyzwaniami w Poundland, odzwierciedlają przewidywania grupy na rok finansowy 2025" - napisano w komunikacie.
"W przypadku Poundland, od czasu CMD ten obszar biznesu nadal boryka się z dalszymi wyzwaniami handlowymi, co skutkuje zmianą prognoz na bieżący rok finansowy. Oczekujemy obecnie, że w roku obrotowym 2025 EBITDA (wg MSSF 16) wyniesie od ok. 0 do ok. 20 mln euro, w porównaniu z poprzednimi prognozami na poziomie 50-70 mln euro" - dodano.
Grupa podała, że obniżenie prognozy wiąże się z bardzo trudnymi warunkami handlowymi, na które dodatkowo wpłynęły problemy z wyprzedawaniem zapasów oraz dostępnością produktów.
W I półroczu bazowa EBITDA grupy (wg MSSF 16) wyniosła 460 mln euro i spadła o 5,5 proc. rdr.
Celem grupy na 2025 r. jest otwarcie ok. 250 nowych sklepów w grupie, przy czym otwarcia nowych sklepów dotyczyć będą głównie marki Pepco, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. (PAP Biznes)
pel/ doa/